مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل خبرداد:

خرید ۲۱۹ هزار تن گندم از کشاورزان استان اردبیل

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۱۶:۴۵:۲۴
کد خبر: ۲۶۲۷۵۱
خرید ۲۱۹ هزار تن گندم از کشاورزان استان اردبیل
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل از خرید بیش از 219 هزار تن گندم از کشاورزان این استان از ابتدای خرداد تا پایان آذرماه سالجاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، عباس کریمی در نشست با اصحاب رسانه استان گفت: کارمزد پرداختی به مباشرین 18 میلیارد و 500 میلیون ریال است که در حال حاضر در مرحله تسویه حساب نهایی است، همچنین اعتبار اختصاص یافته برای این امر دو هزار و 190 میلیارد ریال می باشد که از طریق بانک سپه به حساب کشاورزان واریز شده است.
وی گفت: گندم مازاد کشاورزان براساس استانداردهای ابلاغی در 40 مرکز خرید تضمینی و تعاونی های روستایی به عنوان مباشر، خریداری شد و هم اکنون برای هفت ماه گندم در سیلوهای استان موجود است
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان با اشاره به اینکه 273 هزارتن ظرفیت سیلوهای دولتی و بخش خصوصی است، افزود: براساس مجوز گرفته شده 50 هزار تن ذخیره سازی در سیلوهای بخش خصوصی صورت گرفته و 23 هزار تن گندم تولیدی مازاد نیاز نیز به استان های آذربایجان شرقی و گیلان ترانزیت شد.
کریمی به ایجاد بانک اطلاعات نانوایان استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با استفاده از این سامانه تحویل سهمیه آرد نانوایی ها به صورت دقیق و قابل پیگیری بوده و دیگر نیازی به مراجعه چندباره نانوایان به نهادهای مختلف نخواهد بود.
وی گفت: نانوایان با این طرح که از اسفندماه به اجرا درخواهد آمد، تنها با مراجعه به بانک سپه و واریز مبلغ، سهمیه از پیش تعیین شده توسط شرکت حمل و نقل خلیج فارس تحویل نانوایی ها خواهد شد.
وی افزود: در مرحله بعدی این طرح، نانوایان با استفاده از اینترنت خانگی و یا مراجعه به کافی نت ها می توانند نسبت به خرید سهمیه آرد مورد نظر خود اقدام کنند و یک نسخه از سهمیه های توزیعی نیز به منظور نظارت، در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارن قرار داده می شود.
نظر شما