رئیس همایش ˝نکوداشت فرهنگ صیانت از طبیعت˝ خبر داد:

برگزاری همایش نکوداشت فرهنگ صیانت از طبیعت ۱۸ اسفند در اردبیل

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۲۱:۳۹:۲۲
کد خبر: ۲۶۵۰۵۸
برگزاری همایش نکوداشت فرهنگ صیانت از طبیعت ۱۸ اسفند در اردبیل
رئیس همایش نکوداشت فرهنگ صیانت از طبیعت گفت: این همایش برای اولین بار روز ۱۸ اسفندماه جاری در استان اردبیل برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، کیومرث سفیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه فرهنگ سازی جهت مشارکت عموم مردم در صیانت از طبیعت را هدف اصلی این همایش عنوان کرد.
وی با تاکید به اینکه این همایش در اولین سال برگزاری خود برنامه های متنوعی را در بردارد، اضافه کرد: از جمله این برنامه ها فراخوان نقاشی برای کودکان با محوریت طبیعت، مسابقه عکاسی و درخت کاری است.
رئیس این همایش ادامه داد: تجلیل از چهره های برتر فعال در عرصه محیط زیست، برگزاری کارگاه های علمی، نمایشگاه توانمندی های منابع طبیعی و محیط زیست، پاکسازی محوطه دریاچه شورابیل و مسابقه کتابخوانی دیگر بخش های این همایش است.
سفیدی گفت: این همایش به دنبال دغدغه سازی برای صیانت از حفاظت محیط زیست بوده و در نظر دارد سطح مشارکت مردمی را ارتقا بخشد.
وی تاکید کرد: دستیابی به این مهم بدون مشارکت عموم مردم امکان پذیر نیست و باید با برنامه های مختلف از جمله برگزاری همایش ها سطح عمومی مشارکت را توسعه داد.
در این جلسه همچنین قویدل مسئول کارگاه های علمی همایش نکوداشت فرهنگ صیانت از طبیعت از برگزاری شش کارگاه همزمان با روز همایش خبر داد.
وی افزود: این کارگاه ها شامل بررسی طرح های اقتصادی در منابع طبیعی و محیط زیست، تکنولوژی و اکولوژی بذرهای درختان جنگلی، انرژی های تجدید پذیر و کاربرد سیستم اطلاعات جغرافیایی در منابع طبیعی و محیط زیست است.
قویدل گفت: علاوه بر این کارگاه دانشگاه های مروج سلامت و محیط زیست و تکنولژوی سبز یا گیاه پالایی در حفظ سلامت محیط زیست دو کارگاه دیگر این همایش است.
وی با بیان اینکه این کارگاه ها مصوب شده و به اطلاعات ادارات استان رسیده است، اضافه کرد: تمامی کارگاه ها در ساعت ۱۴ الی ۱۶ روز ۱۸ اسفند ماه در چند سالن مجزا برگزار می شود.
مسئول کارگاه های این همایش علمی نقطه عطف برگزاری این کارگاه ها را دعوت از کارکنان دستگاه های اجرایی عنوان کرد و افزود: در نظر داریم با کمک دستگاه های متولی بازخورد کارگاه ها را نیز مورد بررسی قرار دهیم.
دبیر اجرایی این همایش نیز نهال کاری در یک محوطه مشخص در دانشگاه محقق اردبیلی را از جمله برنامه های قابل توجه همایش عنوان کرد.
معراج شرری با بیان اینکه علاوه بر کاشت نهال برنامه اهدای نهال به شهروندان را نیز داریم، افزود: با توجه به برگزاری سالانه این همایش نهال شناسنامه دار کاشته می شود و اگر تا سال بعد از این نهال ها حفاظت نشده باشد در واقع نتیجه عبثی از همایش حاصل خواهد شد.
وی با بیان اینکه تخریب محیط زیست به مراتب با سرعت بیشتری به نسبت توان طبیعت در باززایی خود در جریان است، ادامه داد: این همایش در نظر دارد عموم مردم را برای مشارکت از منابع طبیعی و محیط زیست مشارکت دهد.
وی اظهار کرد: معاونت فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل، منابع طبیعی، محیط زیست، دانشگاه آزاد، سمن های محیط زیست، بنیاد نخبگان و چند حوزه از بخش خصوصی مشارکت کننده های این همایش هستند.
نظر شما