از سوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان انجام شد

برگزاری مانور نجات فرد محبوس شده در خودروی زیر آب در اصفهان

۱۳۹۲/۰۶/۰۶ - ۱۲:۵۴:۴۰
کد خبر: ۱۳۷۰۳۷
برگزاری مانور نجات فرد محبوس شده در خودروی زیر آب در اصفهان
برگزاری مانور نجات مصدوم حبس شده در خودروی زیر آب، همچنین با هدف بالابردن توانایی غواصان در اینگونه حوادث و تست قیچی های هیدرولیک زیرآب انجام شد

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، فرمانده غواصی سازمان آتش نشانی در خصوص این مانور اظهار داشت: با توجه به اینکه در یکسال گذشته دو حادثه سقوط مینی بوس و وانت در آب در استان خوزستان منجر به مرگ افراد زیادی شد، واحد تخصصی غواصی این سازمان تصمیم گرفت تا در مانوری شبیه سازی شده، اقدام به برگزاری این مانور کند.
غلامعلی قربانی افزود: برگزاری مانور نجات مصدوم حبس شده در خودروی زیر آب، همچنین با هدف بالابردن توانایی غواصان در اینگونه حوادث و تست قیچی های هیدرولیک زیرآب انجام شد.
وی بیان داشت: روند مانور به این صورت بوده است که ماشینی که دارای دو سرنشین بود را زیر آب قرار داده و غواصان پس از برش ستون های خودرو، مصدومین را خارج کرده و به اورژانس تحویل دادند و همچنین در طول عملیات از دستگاه تجسسsearch cam) ) برای رویت وضعیت مصدومین و فعالیت های زیر آب استفاده شده است.
 
مدیر عامل سازمان آتش نشانی در حاشیه برگزاری این مانور که با حضور فرماندهان ایستگاهها، فرماندهان شیفت و تعدادی از پرسنل آتش نشانی سایر شهرها برگزار شد اعلام کرد: باید توجه داشت که نوع اینگونه عملیات ها در آبهای ساکن و آبهای خروشان متفاوت است و در قالب یک کارگاه آموزشی به تشریح این تفاوتها پرداخت.
بهزاد بزرگ زاد همچنین خاطر نشان کرد: شبیه سازی عملیات های مختلف و برگزاری مانورها برای آتش نشانان بسیار حائز اهمیت است چراکه نقش بسزایی در بالا بردن سرعت عمل و افزایش کارایی آتش نشانان در زمان عملیات دارد.
از سوی دیگر هیئت اتریشی که از طرف شرکت «وبر» (یکی از بزرگترین شرکت های اراده کننده تجهیزات آتش نشانی در دنیا) جهت ارائه سرویس و نگهداری تجهیزات از قبل خریداری شده و همچنین معرفی تجهیزات مدرن سیستم های پنوماتیک و هیدرولیک در دفتر مدیریت سازمان حضور داشتند، پس از مشاهده فیلم مانور اظهار داشتند که این مانور تاکنون در کشور اتریش انجام نشده و درخواست کردند جهت بهره برداری، فیلم ضبط شده به آنها داده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز