نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد

خالی شدن صندوق بانک‌های دولتی با ورود بانک‌های خصوصی به فضای دلالی

۱۳۹۲/۱۱/۱۴ - ۱۴:۲۷:۰۵
کد خبر: ۱۶۲۵۵۰
خالی شدن صندوق بانک‌های دولتی با ورود بانک‌های خصوصی به فضای دلالی
بانک های خصوصی با ورود به فضای دلالی سودهای بالایی به سپرده ها داده و با جذب نقدینگی مردم، صندوق بانک های دولتی را برای واگذاری وام به صنعت و معدن خالی می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار جمعی از اثرگذاران صنعت و معدن استان اصفهان، بر لزوم اولویت بندی در کارها تأکید کرد و افزود: تأسیس بانک های متعدد خصوصی عامل مشکلات اقتصادی و به تبع آن مشکلات صنعت است.

وی اختصاص رایگان زمین های بیابانی به كارآفرینان و فعالان بخش صنعت و معدن و تخفیف در واگذاری و محاسبه قبض های حامل های انرژی و مالیات از سوی دولت را از راه های تشویقی این بخش دانست و خاطرنشان کرد: پرداخت یارانه به تمام خانواده ها و توزیع سبد کالایی به مردم در زمانی که کشور با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می کند، نتیجه ای جز بحران های اقتصادی در پی نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اعطای تسهیلات كلان به افراد سودجو بدون پشتوانه اقتصادی درست از سوی بانک ها را از دیگر عوامل ایجاد بحران اقتصادی دانست و افزود: معادن باید با نظارت قانون واگذار شود چون معادن جزو انفال و بیت المال است و پیدا کردن معدن نباید صرفا ملاکی برای مالکیت آن معدن باشد.

آیت ا...طباطبایی نژاد باطل شدن پروانه بهره برداری معادنی كه بیش از ۲ سال بدون استفاده ماندند را خواستار شد و گفت: بسیاری از معادن استان به نام افرادی معدودی ثبت شده و باید این موضوع اجرایی شود.

وی ساماندهی بستر زاینده رود را یکی از کارهای مهم برای استفاده بهینه از آب موجود دانست و افزود: سرکشی میراب از حاشیه رودخانه و جلوگیری از سوء استفاده برخی کشاورزان از آب برای کشت محصولات پر آبی چون برنج، روشی دیگر برای استفاده برنامه ریزی شده از آب موجود است.

رییس خانه صنعت و معدن ایران و اصفهان نیز در این دیدار از فشارهای وارد شده به بخش صنعت انتقاد كرد و گفت: با وجود هدفمند کردن یارانه ها و بالا رفتن هزینه های انرژی هیچ کمکی به بخش صنعت نشده است.

عبدالوهاب سهل آبادی از بی مهری برخی مسئولان گلایه کرد و افزود: در حالی که نزدیک به ۳۵۰ هزار کارگر در بخش صنعت و معدن مشغول به کار هستند و استان اصفهان در بحران های اقتصادی با کمترین ریزش روبرو بوده، عدم همکاری برخی مسوولان عرصه را برای فعالان صنعت و معدن تنگ کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز