دادستان شهرضا:

بسیاری از جرایم در نتیجه معضلات اجتماعی و اقتصادی واقع می ‌شود

۱۳۹۳/۰۲/۲۹ - ۱۹:۵۱:۴۹
کد خبر: ۱۸۹۰۸۹
بسیاری از جرایم در نتیجه معضلات اجتماعی و اقتصادی واقع می ‌شود
دادستان شهرستان شهرضا گفت: در بسیاری از مواقع مجازات حبس تبعات منفی به دنبال دارد که مقتضای این‌ گونه مجازات ‌هاست و گریزی از اعمال آنها نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، جمشید شیروانی دادستان شهرستان شهرضا در جلسه مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان شهرستان شهرضا با بیان اینکه زندان شهرضا پذیرای محکومین سه حوزه قضایی شهرستاهای دهاقان، سمیرم و شهرضاست، افزود: علاوه بر این واقع شدن شهرضا در مسیر جاده ترانزیت شمال-جنوب کشور باعث شده تا آمار زندانیان در این شهرستان در مقایسه با جمعیت آن زیادتر باشد.

دادستان دادگاه‌ های عمومی و انقلاب شهرستان شهرضا عنوان كرد: واقع شدن شهرضا در مسیر بزرگراه سراسری کشور همچنین باعث شده تا آمار محکومین ناشی از ارتکاب جرایم با موضوع مواد مخدر نیز در ندامتگاه این شهرستان زیادتر باشد.

شیروانی تصریح کرد: دستگاه قضایی و نیروهای پلیس در شهرستان نمی توانند به خاطر گریز از تبعات ناخوشایند مجازات زندان با مجرمین با اهمال برخورد کنند زیرا این مسئله باعث به مخاطره افتادن امنیت عمومی شهرستان خواهد شد بنابراین بهترین راهکار مساعدت جمعی جهت کاستن از آثار این مجازات است.

شیروانی معضلات اجتماعی و اقتصادی را از علل بروز برخی جرایم بر شمرد و افزود: مجرمین جرایم غیر عمد و عمد در غالب موارد در ارتکاب جرم بی تقصیر هستند و این در حالیست که بیشترین آسیب نیز در دوران حضور سرپرست خانواده در زندان متوجه آنهاست.

وی خواستار جلب کمک ‌های خیران شهرستان در جهت حمایت از خانواده های زندانیان شد و اظهار داشت: خیران شهرستان شهرضا در بسیاری از زمینه ها توانسته اند کمک ‌های خوبی را به بخش ‌های مختلف داشته باشند که با اطلاع رسانی مناسب می ‌توان از وجود آن در کمک به خانواده ها زندانیان نیز استفاده کرد.
313/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز