استاندار اصفهان:

مساله زیست از مشكلات و مسایل اساسی و حیاتی اصفهان است

۱۳۹۳/۰۷/۲۷ - ۲۰:۳۸:۴۳
کد خبر: ۲۳۰۳۷۳
مساله زیست از مشكلات و مسایل اساسی و حیاتی اصفهان است
مسئله ی زیست محیطی در اصفهان با توجه به اثرات مخربی كه بر روی بهداشت و سلامت مردم دارد یكی از مشكلات و مسائل اساسی و حیاتی است كه از مطالبات اصلی مردم می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان رسول زرگرپور استاندار اصفهان، در ارتباط تلفنی خود با برنامه ی صبح اصفهان رادیوگفت: با اجرایی شدن حكم پلمپ سیستم مازوت سوز نیروگاه ها ازابتدای سال جاری، میزان آلودگی هوای شهر اصفهان 25 درصدی نسبت به مدت مشابه كاهش یافته است.

زرگرپور بیان كرد: مسئله ی زیست محیطی در استان اصفهان و خصوصا شهر اصفهان یكی از مشكلات و مسائل اساسی و حیاتی است كه از مطالبات اصلی مردم می باشد و با توجه به اثرات مخربی كه بر روی بهداشت و سلامت و روان مردم دارد از اهمیت و اولویت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به آلودگی هوا در سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته شاهد روزهای متمادی بودیم كه شهر اصفهان و شهرستان های اطراف با هوای ناسالم ، در مرحله ی هشدار یا حتی بحران مواجه بودند كه این امر باعث تعطیلی و اختلال در زندگی مردم می شد.

رسول زرگرپور با بیان اینكه با تلاش مستمر و پیگیری های فراوان در سال گذشته طرح پایش كنترل آلودگی هوای منطقه ی اصفهان به تصویب رسید، اظهار داشت: در این طرح 38 اقدام اساسی و 60 پروژه باید انجام شود و به دلیل اینكه حدود 70 درصد از آلودگی ها مربوط به حمل و نقل و تردد اتومبیل ها است ، بار اصلی اقدامات بر دوش مدیریت شهری است.

استاندار اصفهان افزود: از ابتدای سال جاری این طرح و كنترل آلودگی در اصفهان به مرحله ی اجرا در آمده است و در حدود 30 دستگاه اجرای استان ملزم به اجرای برنامه ها هستند و فاز اول این طرح تا پایان سال 94 به اتمام خواهد رسید.

وی به آلودگی های ناشی از فعالیت نیروگاه ها اشاره كرد و افزود: متاسفانه علی رغم ضرورت فعالیت نیروگاه ها برای تامین برق و آسایش جامعه در هر 24 ساعت ، 500 تن گوگرد به اضافه ی دهها تن مواد مضرتر از گوگرد در هوای اصفهان تخلیه می شود .

زرگرپور به كمبود گاز برای مصرف نیروگاه اشاره كرد و تصریح نمود: با پیگیری های صورت گرفته و جسارت دستگاه قضایی استان حكم پلمپ سیستم مازوت سوز نیروگاه صادر شد و از ابتدای امسال این حكم اجرا شد و در 7 ماه گذشته ی سال جاری این نیروگاه ها تنها از سوخت گاز برای تولید برق استفاده می شود.

استاندار اصفهان به نتایج این طرح اشاره كرد و اظهار داشت: در 6 ماه گذشه میزان آلودگی ها 25 درصد نسبت به مدت مشابه كاهش یافته و خوشبختانه هوای قابل تنفسی در منطقه داشتیم.

مدیر ارشد استان با اشاره به سرد شدن هوا و كمبود گاز گفت: اگر در كشور كمبودی وجود داشته باشد باید برای همه شهر ها به صورت عادلانه وجود داشته باشد و اگر شرایط به گونه ای پیش رفت كه واقعا وضعیت برق در استان اصفهان با محدودیت مواجه شد تصمیم خواهیم گرفت كه موقتا پلمپ بازشود و یا نه كه این موضوع نیز به نظر مردم و دادستان باز می گردد.

وی به توزیع بنزین و گازوئیل یورو 4 اشاره كرد و تصریح نمود: با پیگیری های صورت گرفته و یك كار نرم افزاری خلاقانه تولید و توزیع بنزین پاك یعنی بنزینی با كیفیت بین یورو 3 و یورو 4 در اصفهان آغاز شد .

استاندار اصفهان اضافه كرد: 3 واحد از بنزین پاك پالایشگاه و یك واحد از بنزین سوپر وارداتی یورو 4 مخلوط می شود و طبق آزمایش های صورت گرفته این بنزین تولیدی تمام مشخصات بنزین یورو 4 را دارد .

وی در ادامه خاطر نشان كرد: این تولید تا پایان سال جاری اتفاق خواهد افتاد تا با حل شدن مشكلات پالایشگاه ، پالایشگاه اصفهان بتواند به صورت كامل بنزین یورو 4 تولید نماید.

زرگرپور با بیان اینكه مشكلی در حجم تولید وجود ندارد ،اظهار داشت: از ابتدای توزیع بنزین یورو 4 در هر روز 5-6 پمپ از این بنزین برای سوختگیری جدید خود استفاده می كنند .

استادار اصفهان افزود: خوشبختانه بر اساس اعلام معاون پخش و پالایش وزارت نفت در ارتباط با تحویل سوپر یورو4 مشكلی وجود ندارد و ذخیره های كافی به اندازه ی نیاز موجود است و می توانیم كل محدوده ی استان را تحت پوشش قرار دهیم.

رسول زرگرپور در پایان اضافه كرد: با توزیع بنزین و گازوئیل یورو 4 در استان میزان گوگرد و مواد سرطان زا موجود در هوای اصفهان به صورت چشمگیری كاهش یافته است.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز