رییس کل دادگستری اصفهان:

شکل گیری کارگروه ویژه برای بررسی حادثه اسید پاشی

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۱۵:۰۴:۴۰
کد خبر: ۲۳۰۸۷۰
شکل گیری کارگروه ویژه برای بررسی حادثه اسید پاشی
شکل گیری و آغاز فعالیت کارگروهی ویژه با دستور رییس کل دادگستری استان، با مدیریت دادستان مرکز استان برای بررسی همه جانبه حادثه اسید پاشی.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، احمد خسروی وفا رییس کل دادگستری اصفهان در جمع نمایندگان نخبه، اساتید دانشگاه و بانوان برتر استان از شکل گیری و آغاز فعالیت کارگروهی ویژه برای بررسی همه جانبه این حادثه خبر داد .

وی گفت: این کارگروه با دستور رییس کل دادگستری استان، با مدیریت دادستان مرکز استان و با حضور جدی و فعال نیروهای انتظامی و اطلاعاتی استان تشکیل و کار خود را آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: این کارگروه تا رسیدن به نتیجه نهایی و شناسایی کامل و دستگیری متهم یا متهمان هر روز در ساعاتی معین تشکیل می شود و در این کارگروه اقدامات نیروهای انتظامی و اطلاعاتی در خصوص حادثه اسید پاشی توسط دادستان مرکز استان بررسی می شود.

وی خاطرنشان کرد: دادستان مرکز استان نیز هر روز دستور لازم را به افسران پرونده که مسول رسیدگی این موضوع هستند ارائه می دهد.

رییس کل دادگستری استان اصفهان ابراز امیدواری کرد که با اقدامات خوبی که رد این کارگروه شکل گرفته است به سرعت شاهد به نتیجه رسیدن این موضوع باشیم.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع از طرف دادستان کل کشور برای دادستان مرکز استان ابلاغ ویژه ای صادر شده است که ایشان با جدیت کامل همه ی وقت خود را مصروف این پرونده کنند تا نتیجه نهایی حاصل شود.

خسروی وفا افزود: موضوع اسید پاشی که در چند روز گذشته در استان اتفاق افتاده است باعث نگرانی برخی خانواده ها و شهروندان استان شده است.

وی، اسید پاشی را یک عمل کاملا غیرانسانی و یک اقدام کاملا غیراخلاقی و غیردینی عنوان کرد و گفت: این اقدام خلاف همه ی اصول اخلاقی و ارزشهای انسانی است.

رییس کل دادگستری استان افزود: طبیعتا هیچ کس نسبت به این اقدام زشت در برخورد کردن کوتاه نمی آید و نمی تواند ساکت بنشیند.

وی یادآور شد: دستگاه قضایی استان نیز با ضمن اقدامات لازم با قربانیان این حادثه ابراز همدردی می کند.

وی تصریح کرد: نکته مهم در این موضوع این است که متاسفانه ببعضی از افراد به شایعات دامن می زنند مطرح کرده اند که افراد قربانی، افراد خاصی هستند و دارای پوشش مناسب نبودند ابدا مورد تایید دادگستری استان نیست.

وی افزود: با بررسی که به صورت دقیق انجام شده است اتفاقا یکی از قربانیان از خانواده کاملا مذهبی و همراه نظام هستند و پدر ایشان سابقه جبهه دارند.

رییس کل دادگستری ادامه داد: بنابراین این خبر که در واقع توسط رسانه های بیگانه و در فضاهای مجازی مبنی بر اینکه قربانیان را افراد بدحجاب عنوان کردند منتشر شده است ابدا مورد تایید دادگستری استان نیست.

وی یادآور شد: متاسفانه بسیاری از شبکه های وابسته به رسانه های غربی به دنبال این هستند که فضای جامعه را ملتهب کنند و احساسات خانم ها را تهییج کنند.

وی افزود: طبیعتا انتظاری که بنده به عنوان مسوول دادگستری استان دارم این است که نیروهای انتظامی، امنیتی و همچنین دادگستری استان به وظیفه خود عمل خواهند کرد و جای هیچ نگرانی و عدم احساس امنیت وجود ندارد.

وی ادامه داد: به لطف الهی و به همت نیروی های انتظامی و اطلاعاتی، وضعیت امنیت در استان و کشور از بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر بسیار بهتر است زیرا روزانه هزاران جرم خشن در بسیاری از کشورهای اروپایی اتفاق می افتد و روزانه هزاران بار بصورت جدی حقوق بشر در کشورهای مدعی دموکراسی مورد تضییع قرار می گیرد.

رییس کل دادگستری استان افزود: اتفاقی که در استان واقع شده گرچه اتفاقی تلخ است و ما اظهار همدردی می کنیم ولی متاسفانه یک فضای سنگین تبلیغاتی علیه نیروهای امنیتی، انتظامی و دادگستری به وجود آورده اند که اقدامی ناجوانمردانه است.

وی افزود: بنده به عنوان مسوول دادگستری استان اصفهان به مردم بزرگوار و شهید پرور استان قول می دهم که با جدیت کامل و با تلاشهای شبانه روزی این موضوع دنبال خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان گفت: به محض دستگیری متهم یا متهمان با توجه به اینکه از هم اکنون ما بهترین قضات را برای رسیدگی این پرونده انتخاب کرده ایم به محض اینکه متهم یا متهمان در اختیار دادگستری استان قرار گیرد در کوتاه ترین زمان رسیدگی حکم قاطعی صادر خواهد شد تا درس عبرتی هم برای مجرم و هم برای مجرمان باشد.

وی قول داد: دادگستری استان با برنامه ریزی دقیقی که از هم اکنون کرده است به محض شناسایی متهم یا متهمان با برخورد بسیار قاطع و بدون اغماض به سرعت پرونده را رسیدگی می کند و طبیعتا متهم یا متهمان به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

خسروی وفا افزود: نتیجه آن نیز به صورت علنی به اطلاع مردم بزرگوار و شهید پرور استان و کشور قرار می گیرد.

در این جلسه مشاور استاندار در امور بانوان نیز به نمایندگی از طرف بانوان استان خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به این موضوع مهم شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز