رییس پلیس فتااصفهان:

سارق تصاویر شخصی از روی رایانه ها دستگیر شد

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۱۵:۵۷:۰۱
کد خبر: ۲۳۳۵۳۰
سارق تصاویر شخصی از روی رایانه ها دستگیر شد
در پی بازدید كارشناسان پلیس فتااصفهان از مغازه تعمیركاران رایانه در سطح شهرتعمیركاری به جرم نگهداری عكس ها و فیلم های خصوصی مشتریان در سیستم رایانه خود دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رییس پلیس فتا استان اصفهان اعلام كرد: فردی كه به صورت مخفیانه، تصاویر و فیلم‌های خصوصی افراد را در كامپیوتر خود ذخیره می کرد، توسط پلیس فتا استان اصفهان، شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: در پی بازدید و نظارت كارشناسان پلیس فتا استان اصفهان از مغازه تعمیركاران رایانه در سطح شهر، تعمیركاری به جرم نگهداری عكس ها و فیلم های خصوصی مشتریان در سیستم رایانه خود، شناسایی و دستگیر شد.

وی تصریح كرد: با انجام تحقیقات کارشناسان، مشخص شد كه متهم، اقدام به انتقال تصاویر خصوصی از سیستم‌های رایانه ای مشتریان بر روی هارد خود می كرده است.

رییس پلیس فتا استان اصفهان با توصیه به هموطنان در خصوص مراقبت از اطلاعات و تصاویر خصوصی خود، خاطرنشان كرد: از نگهداری تصاویر خصوصی بر روی تلفن همراه و رایانه خودداری كنید؛ همچنین زمانی كه تلفن همراه و سیستم های رایانه ای نیاز به تعمیر پیدا كرد، تصاویر خصوصی خود را به لوح فشرده منتقل و در جای امن نگهداری كنید.

سرهنگ مرتضوی افزود: برای تعمیر رایانه خود به افراد معتبر، قابل اعتماد و به تعمیرگاه های مجاز مراجعه كنید.

نظر شما