رییس اداره فنی و حرفه ای و کاردانی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان :

۲۶۰ رشته در هنرستان های کار و دانش اصفهان آموزش داده می شود

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۱۶:۰۲:۲۱
کد خبر: ۲۳۳۵۳۲
۲۶۰ رشته در هنرستان های کار و دانش اصفهان  آموزش داده می شود
تخصص گرایی و آموزش مهارت های فنی از جمله برنامه های آموزش و پرورش برای تقویت دانش آموزان است به همین منظور 260 رشته در هنرستان های کار و دانش اصفهان آموزش داده می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سید اکبر زهرایی رییس اداره فنی و حرفه ای و کاردانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در جلسه کمیته ارتقای فرهنگ کار ، کار آفرینی و کار گروهی این اتاق گفت: نخستین قدم برای توسعه کارآفرینی و کار گروهی، تقویت و توانمندسازی معلمان هنرستان ها و متوسط اول است.

وی افزود:دو هزار مدرسه متوسط در کنار 400 هنرستان استان می تواند زمینه فرهنگ سازی کارآفرینی و کارگروهی را فراهم کند.

وی از آموزش 260 رشته در هنرستان های کار و دانش استان اصفهان خبر داد و گفت: تخصص گرایی و آموزش مهارت های فنی از جمله برنامه های آموزش و پرورش برای تقویت دانش آموزان در مدارس است.

وی خواستار تهیه بانک اطلاعات مشاغل و نیازهای شغلی جامعه شد و اظهار کرد: نیازهای جامعه به مشاغل مختلف باید بررسی شود تا بر اساس آن آموزش و پرورش به آموزش مهارت های مرتبط با آن رشته ها بپردازد.

زهرایی به نقش کلیدی معلمان در آموزش کارآفرینی و فرهنگ سازی کار گروهی تاکید کرد و گفت: معلمان می توانند با ارایه آموزش های موثر و به روز ، دانش آموزان را نسبت به موضوع کارآفرینی و کارگروهی ترغیب کنند.

این کارشناس آموزش و پرورش اصفهان به کمبود بودجه این اداره کل برای تقویت معلمان دروس کارآفرینی اشاره کرد و افزود: اتاق بازرگانی با همکاری آموزش و پرورش می تواند دوره های آموزشی برای معلمان کارآفرینی هنرستان و متوسطه اول با هدف توانمندشدن آنان برگزار کند.

کارآفرینی (Entrepreneurship) با ایجاد فرصتهای شغلی و تولید ثروت و بهبود شرایط اقتصادی، پیش زمینه ای اساسی برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز