نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

دقایقی که برای کسب علم صرف می شود از گرانبهاترین اوقات عمر انسان است

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۷:۳۸:۲۹
کد خبر: ۲۳۸۶۲۷
دقایقی که برای کسب علم صرف می شود از گرانبهاترین اوقات عمر انسان است
دقایقی که برای تبدیل جهل به علم صرف می شود از گرانبهاترین اوقات عمر انسان است و یکی از راه های تحصیل علم، عبادت و ترک معصیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با اشاره به فرازهایی از زیارت اربعین گفت: علم مراتب مختلفی دارد و بالاترین مرتبه علم، دانشی است که راه را برای تربیت انسان و آراستگی او به فضایل اخلاقی هموار کند.

ابوترابی فرد اظهار کرد: انسان از ظرفیتی برخوردار است که می تواند به قله های معرفت، دانش و علم راه پیدا کرده و جهل خود را به دانش مبدل سازد.

وی ظرفیت انسان در تبدیل جهل به دانش را از تمامی پدیده ها حتی ملائک هم بالاتر دانست و افزود: در حدیث معراج، پیامبراکرم (ص) اوج می گیرد، اما جبرئیل از ادامه راه و پرواز متوقف می شود که این نشان دهنده ظرفیت بالاتر انسان نسبت به ملائکه است.

وی ریشه گمراهی و جهالت را جهل عنوان و تاکید کرد: اگر انسان به علم آراسته شد گامی بلند برای رسیدن به هدایت برداشته، هرچند گام نهایی نیست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی بالاترین کمال برای انسان را علم دانست و تصریح کرد: در زیارت اربعین در فلسفه قیام اباعبدالله آمده، سیدالشهدا (ع) خون خود را تقدیم کرد تا بندگان خدا را از جهل بیرون آورد.

بگفته ابوترابی فرد، گاهی جامعه در شرایطی قرار می گیرد که شهادت حضرت اباعبدالله (ع)، اسارت حضرت زین العابدین (ع) و خاندان پیامبر (ص) زمینه بیداری آن جامعه را فراهم می سازد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دقایقی که برای تبدیل جهل به علم صرف می شود از گرانبهاترین اوقات عمر انسان است و یکی از راه های تحصیل علم، عبادت و ترک معصیت و آراستگی به عبادت یکی از نزدیکترین راه ها برای آراستگی به علم و معرفت است.

وی تصریح کرد: قله های دانش را با بندگی و عبودیت باید پیمود، یعنی با عمل به علم، اگر انسان عالم و به علم خود در مقام عمل آراسته بود، خداوند گنجینه هایی از معرفت را به سوی او می گشاید.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: اگر انسان به علم خود عمل کرد و در آراستگی به عمل خالص پیشگام بود، بداند که به بالاترین مراتب علم آراسته می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: دانشگاه آزاد کاشان نماد پیوند دین و علم و آراسته شدن به علم همراه با عمل باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز