استاندار اصفهان عنوان كرد:

رسانه ملی نباید قیم مردم و خط دهنده به زندگی آن ها باشد

۱۳۹۳/۰۹/۱۳ - ۱۷:۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۴۳۱۲۶
رسانه ملی نباید قیم مردم و خط دهنده به زندگی آن ها باشد
استاندار اصفهان اظهاركرد:رسانه ملی بایدبامردم هماهنگ باشندوباجامعه حركت كندونبایدقیم مردم وخط دهنده به زندگی آن ها باشدبلكه بایدهمراه مردم وپاسخگوی سلایق مخاطبین باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان در جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی كه پیرامون نقش رسانه ملی در ارتباط با حقوق شهروندان برگزار شد؛گفت: رسانه صدا و سیما به عنوان یك پدیده ظاهر شده است كه دو بعد كمیت و كیفیت را می توان در آن مشاهده كرد.

رسول زرگرپور كمیت را نشان از میزان مخاطبینی دانست كه این رسانه می تواند جذب نماید و كیفیت را اثر گذاری برنامه ها با هدف ساخت آن عنوان كرد.

وی اعتماد به رسانه را از عوامل مهم و اساسی در جذب مخاطبین عنوان كرد و افزود: این امر باعث می شود كه جذب مخاطب وسیعتر ، اثرگذاری كاملتر و اهداف رسانه بارز تر صورت پذیرد.

استاندار اصفهان در ادامه اضافه كرد: برای رسیدن به این مهم صدا و سیما باید با مخاطبین صادق باشد و با گزینشی عمل نكردن اعتمادها را افزایش دهد.

وی با تاكید بر اینكه رسانه ملی باید با مردم هماهنگ باشند و با جامعه حركت كند، افزود: رسانه ی ملی نباید قیم مردم و خط دهنده ی به زندگی آن ها باشد بلكه باید همراه مردم و پاسخگوی سلایق تمام مخاطبین بوده و به نحو مطلوب فرهنگ سازی نماید .

مدیر ارشد استان با اشاره به اینكه اگر نیاز مخاطبین برآورده شود ، به تعداد آن ها نیز اضافه می گردد ، افزود: صدا و سیما باید نیازهای مخاطبین را از طریق پ‍ژوهش های علمی و كارشناسی، شناسایی و در این راستا اقدام به جذب مخاطبین كند.

وی در ادامه با تاكید بر اینكه رسانه ها نباید در برنامه های خود گزینشی عمل نمایند؛ افزود: رسانه ها باید بدانند كه متعلق به 75 میلیون نفر هستند كه باید همه ی سلایق را به نحوی پاسخگو باشند.

زرگرپور با بیان اینكه خوشبختانه در صدا و سیمای مركز اصفهان سعی شده است كه این مسائل مورد توجه قرار گیرد، تصریح نمود: اگر توجه بیشتری به مخاطبین شود مخاطبین صدا و سیمای مركز اصفهان از تعداد فعلی نیز بیشتر خواهد شد.

وی با تاكید بر اینكه نباید صدا و سیما در بیان اخبار به صورت گزینشی عمل نمایند، افزود: باید مدیران صدا و سیما به بعد ملی برنامه ها نیز توجه نماید.

استاندار اصفهان در ادامه یادآور شد: صدا و سیمای مركز اصفهان در ارائه برنامه های ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف عملكرد مطلوبی داشته و در این ارتباط از موفق ترین شبكه های استانی بوده است .

زرگرپور با تاكید بر اینكه صدا و سیمای مركز اصفهان باید در بخش صیانت از حقوق شهروندی بیشتر كار كند؛ اظهار كرد: صدا و سیما می تواند تاثیر زیادی را بر روی مخاطب داشته باشد كه باید این موضوع را نیز مد نظر قرار دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز