مهدی طلوتی در گفت‌وگو با برنا:

ملی پوشان بوکس در لیگ جایی ندارند/ کاهش وزن عامل باختم بود

۱۳۹۲/۰۳/۰۷ - ۱۵:۵۴:۴۱
کد خبر: ۱۲۳۸۲۵
ملی پوشان بوکس در لیگ جایی ندارند/ کاهش وزن عامل باختم بود
بوکسور المپیکی ایران مدعی است که ملی‌پوشان این رشته در لیگ ایران جایگاهی ندارند و هیچ تیمی حاضر به عقد قرارداد با آن‌ها نیست.

بوکسور ملی پوش ایران که در رقابت‌های المپیک 2012 لندن به میدان رفت، روز گذشته در رقابت‌های انتخابی تیم ملی جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا برابر فروتن گل آرا شکست خورد.

مهدی طلوتی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی برنا اعلام کرد که کادر فنی تیم ملی بوکس به او فرصت داده تا هفته آینده در یک وزن بالاتر به روی رینگ برود تا دوباره شانس حضور در تیم ملی را به‌دست آورد.

شکست تو در رقابت‌های انتخابی غیر قابل پیش بینی بود؟
من قبلاً در وزن 69 کیلوگرم مسابقه می‌دادم اما بنا به درخواست مربیان تیم ملی وزن کم کردم و در 64 کیلوگرم با فروتن گل آرا مسابقه دادم که این وزن کم کردن به ضرر من تمام شد. چون فروتن بوکسور بسیار آماده‌ای است. در بازی اول مقابل او ضعیف ظاهر شدم با این حال در راند دوم خوب مبارزه کردم اما باز هم از لحاظ بدنی کم آوردم و برابر حریفم شکست خوردم.

با این شکست شانس حضور در تیم ملی را از دست دادی؟
خیر، با صحبتی که با مقصودی مدیر تیم‌های ملی داشتم قرار شد تا هفته آینده دوباره در همان وزن 69 کیلوگرم در انتخابی تیم ملی شرکت کنم تا باز هم بتوانم برای تیم ملی به روی رینگ بروم.

به‌عنوان بوکسوری که در المپیک لندن حضور داشتی، انتظار می‌رفت بتوانی به یکی از ستاره‌های این رشته تبدیل شوی اما به نظر می‌رسد که از شرایط خوبت فاصله گرفته‌ای و افت کرده‌ای. علت این موضوع چیست؟
قبول دارم. علت افت من به این دلیل بوده که اردوهای تیم ملی به طور منظم برگزار نمی‌شود و به همین خاطر از شرایط مسابقه دور شده بودم اما در رقابت‌های انتخابی تیم ملی که در زنجان برگزار شد، مسابقات خوبی را برگزار کردم و فکر می‌کنم کم کم بتوانم به شرایط خوب گذشته باز گردم.

لیگ بوکس این آمادگی را به تو نمی دهد؟
من عضو تیمی در لیگ ایران نیستم!

چرا؟
در لیگ ایران تیم‌ها بازیکنان ملی پوش را قبول نمی‌کنند چون می‌گویند باید با شما قرار داد ببندیم و حداقل 5 و 6 میلیون تومان پول بدهیم اما به جای ملی پوشان با بوکسورهای جوان قرار داد می‌بندند و پول کمی به آن‌ها می‌دهند!

با این اوصاف شرایط مالی ملی پوشان بوکس چندان رضایت بخش نیست؟
متاسفانه بچه‌های بوکس در شرایط مالی خوبی قرار ندارند و  آنطور که باید و شاید به این رشته رسیدگی نمی‌شود. در حالیکه بوکس یک رشته المپیکی است و می‌تواند برای ایران مدال آور باشد و برای همین ما بوکسورها انتظار داریم که از این رشته حمایت شود. البته آقای ناطق نوری و مقصودی زحمات زیادی می‌کشند اما به تنهایی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و به حمایت مسئولان ورزش نیاز دارند.

شانس لژیونر شدن را نداری؟
کشورهای خارجی در وزنی که من در آن حضور دارم، بوکسور قبول نمی‌کنند و برای همین فقط باید منتظر برگزاری اردوها و مسابقات تیم ملی باشم تا روی رینگ بروم.

نظر شما