سایر رسانه ها

۱۳۹۲/۰۷/۲۳ - ۱۶:۲۵:۳۰
کد خبر: ۱۴۴۶۷۰
سایر رسانه ها
اعتراف داور سرشناس، از همه رشوه گرفتم!

اعتراف داور سرشناس، از همه رشوه گرفتم! (شفقنا)
مرتضی کریمی، کمک داور بازنشسته فوتبال که با حضور در ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال ناگفته های زیادی را برملا کرده است باعث شده تا پای امیر قلعه نویی هم در ماجرای رشوه به داوران به میان بیاید. شنیده ها حاکی از این است که او تاکید کرده در اسفند سال 87، منصور عظیمی با او در ساختمان آ اس پ قرار ملاقات گذاشته و پیشنهاد داده تا بازی استقلال و ذوب آهن را برای آبی پوشان در بیاورد! البته او مدعی شده این پیشنهاد را قبول نکرده و به درخواست دوست قلعه نویی جواب منفی داده است. البته درست 2 روز بعد محسن قهرمانی برای اولین و آخرین بار در لیگ ایران خطای 6 ثانیه عیسی اندوی، دروازه بان وقت ذوب آهن را درون محوطه جریمه گرفت تا آبی پوشان با همان خطا و گلی که روی آن به ثمر رساندند، برنده بازی شوند. مورد دیگری که مرتضی کریمی افشا کرده به بازی پرسپولیس و سپاهان در بهار سال 86 باز می گردد که باز هم با قضاوت قهرمانی پرسپولیس در بازی نیمه نهایی جام حذفی با 4 گل از سپاهان شکست خورد و پرونده مصطفی دنیزلی در آن مقطع در پرسپولیس بسته شد. اما مهم ترین اعتراف مرتضی کریمی به قضاوت بودار و پر حرف و حدیث خودش در بازی رفت دربی استقلال و پرسپولیس در لیگ دهم (فصل90-89) مربوط می شود که با پرچم نادرستش گل سالم محمد نوری را آفساید اعلام کرد. او تاکید کرده از یکی از دوستان نزدیک پرویز مظلومی در خیابان نظام آباد مبلغ 16 میلیون تومان به علاوه یک دستگاه تلویزیون ال سی دی 50 اینچ گرفته تا کاری کند در آن بازی سرخپوشان بازنده شوند!

رحمانی: از استقلال زنگ زدند گفتند خوب بازی نکن! (قانون آنلاین)
بختیار رحمانی کاپیتان فولاد از تماس شخصی از طرف باشگاه استقلال خبر می‌دهد که طرف از او می‌خواسته جلوی استقلال وا بدهد و خوب بازی نکند. بختیار در این باره گفته: «یک‌سری اتفاقات که دیگر عادی شده. مثلا قبل از بازی با استقلال چند نفر به من زنگ زدند و گفتند که مقابل استقلال ضعیف بازی کن. من مطمئن بودم که از طرف باشگاه نبود و به همین دلیل حرفی نزدم و کار خودم را انجام دادم. آدم نباید با یک تلفن که معلوم نیست از طرف هوادار است یا هر کس دیگر، چنین حرف‌هایی بزند. من هم حرفه‌ای هستم و بازی همیشگی‌ام را انجام دادم. اتفاقا ۲، ۳ بار هم زنگ زدند اما می‌دانستم کار استقلال نیست. اگر بازیکن حرفه‌ای باشد، این مسائل نباید روی کارش اثر بگذارد. من هم هیچ وقت چنین کاری را نکردم و نخواهم کرد. ضمن اینکه می‌دانم استقلال هم همینطور مرا می‌خواهد و نیازی به این کارها نیست!»

بازیکنم را بردار، جبران می کنم! (بانک ورزش)
از ماجرای تبانی در فوتبال ایران هر روز خبر تازه ای به گوش می رسد. در تازه ترین افشاگری ها، یکی از مربیان لیگ برتری از پیشنهاد داور معروف پرده برداری کرد. پای یکی از داوران معروف لیگ برتر که سابقه قضاوت در داربی تهران را هم دارد در ماجراهای تبانی اخیر به میان کشیده شد. یکی از مربیان لیگ برتر در این باره گفت:«یکی از داوران لیگ برتری که در ابتدای فصل، چند بازیکن درجه چندم را به مدیران باشگاه ها معرفی می کند و در ادامه وعده می دهد در صورت قرارداد با این بازیکنان در کوران لیگ و زمان قضاوت برای تیم مذکور از خجالتشان در می آید و به بیان ساده تر بازی را برای شان در می آورد!» این مربی در ادامه می گوید:«در این فصل برخلاف نظر مدیرعامل اجازه ندادم این داور برای تیم ما بازی معرفی کند و اعلام کردم من مانند مربیان سابق و آقایان …. و …. نیستم که بخواهم با این داور همکاری کنم!» ماجرا زمانی جالب می شود که او به وعده اش هم عمل می کند و در چند بازی برای این تیم پنالتی های مشکوک و اخراج های مورد دار اعلام می کند!

دلخوری افشین از دایی اش! (افکارنیوز)
آرش افشین ستاره سابق فولاد این روزها وضعیت خوبی ندارد. پسر تکنیکی خوزستان که می خواست دروازه فوتبال فرانسه را به روی خود باز کند، در این فصل کمتر از تعداد انگشتان یکدست برای سپاهان به میدان رفته و همین سبب شده تا در اندیشه جدایی از جمع زردها در نیم فصل باشد. اتفاقی که او را از دایره بازکنان تیم ملی نیز دور کردو این در ساتل منتهی به جام جهانی به هیچ وجه اتفاق خوبی برای پلنگ رامهرمزی نیست. او شرایط سبب شده تا افشین بیش از همه از دایی خود گلایه مند باشد. همو که نقش مشاور ارشد و به نوعی تصمیم گیرنده اصلی را برای افشین ایفا می کند و عامل اصلی پیوستن خواهرزاده با استعدادش به سپاهان بود. در تابستان فصل جاری افشین در دوراهی استقلال و سپاهان مردد بود و به واسطه شرایط موجود بسیار تمایل داشت تا به استقلال بپیوندد و حتی با این تیم مذاکره و به توافقات نهایی نیز دست یافته بود اما دایی افشین هر دو پایش را در یک کفش کرده بود که افشین یه سپاهان بپیوندد و از همین رو آرش حرف بزرگتر خود را گوش کرد و بی خیال توافقات قبلی با آبی ها به اصفهان رفت و پای برگه قرارداد با زردها را امضا زد تا ستاره فصل جاری اصفهانی ها باشد اما همه رویاهای او خیلی زود پرپر شد. افشین حالا روی نیمکت سپاهان به دنبال روزنه ای برای فرار است و بیش از همه دایی خود را در این شوربختی مقصر می داند!

پاسخ منفی دایی به درخواست رویانیان (نامه نیوز)
سرمربی پرسپولیس موافق جذب بازیکن در نیم فصل نیست. محمد رویانیان از علی دایی درخواست کرده که در نیم فصل چند بازیکن جذب پرسپولیس شوند که فعلا با مخالفت علی دایی مواجه شده است. سرمربی پرسپولیس معتقد است در خط دروازه و دفاع نیاز به بازیکن ندارد چراکه عملکرد خوبی در این پست ها داشته اند. در دیگر خطوط نیز با ترافیک بازیکن مواجه هستند و در این شرایط نیاز به بازیکن جدید نیست. دایی تاکید کرده تنها در صورتی که بازیکنی به هر دلیل از تیم جدا شود، به دنبال جایگزین برای وی خواهند بود.

کی‌روش، فردوسی پور را تهدید کرد! (90)
کارلوس کی روش دوشنبه شب مهمان برنامه 90 بود تا در مورد بازی با تایلند و اردوهای اماده سازی تیم ملی و همچنین نفرات دعوت شده به تیم ملی صحبت کند. در جریان مصاحبه فردوسی پور با سرمربی تیم ملی، مجری 90 اعلام کرد که اهالی فوتبال معتقدند کی روش بازی های لیگ را زیر نظر نگرفته است و به همین دلیل خیلی ها که در تیم هایشان بازی نکرده اند دعوت شده اند. کارلوس کی روش به شدت از این سوال عصبانی شد و گفت: اینکه عنوان کنید من لیگ را زیرنظر ندارم، یک توهین به من است و صداقت مرا زیر سوال می برد. با این سوالی که پرسیدید باید بگویم دفعه آینده در برنامه شما شرکت نخواهم کرد. فردوسی پور پس از این اظهارات تلاش کرد اینگونه القا کند که سوتفاهم شده و منظور وی زیر سوال بردن صداقت کی روش نبوده است.

جلالی به دنبال جاسوس! (بولتن نیوز)
اخیرا برخی رسانه ها لیستی از بازیکنان مازاد تراکتورسازی منتشر و اعلام کردند این نفرات نیم فصل تیم را ترک می کنند. در بین این نفرات اسامی مهدی کریمیان، مهدی کیانی، محمد ابراهیمی، جواد کاظمیان و میثم بائو به عنوان بازیکنان مازاد اعلام شده است. مجید جلالی با تکذیب این خبر اعلام کرد این نفرات جزو بازیکنان تاثیرگذار تیمش هستند و قصد ندارد آنها را از دست بدهد. وی تاکید کرد هیچ لیستی برای فروش بازیکن در اختیار باشگاه قرار نداده و از باشگاه درخواست کرد که این موضوع را پیگیری کنند تا مشخص شود که چه کسی این لیست را در اختیار رسانه ها قرار داده است.

نظر شما