حسینی: شهرداری ها باید به توسعه ورزش همگانی کمک کنند

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۵:۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۸۵۲۸۶
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین گفت: شهرداری ها باید به توسعه ورزش همگانی که به ارتقای نشاط و سلامت شهروندان منجر می شود، توجه جدی داشته باشند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، ارسلان حسینی در مجمع انتخابات ریاست هیات اسکواش استان قزوین افزود: از شهرداری ها توقع ورود به ورزش قهرمانی نمی رود، اما باید انتظار داشت که به حوزه همگانی توجه کنند.

وی با بیان اینکه اگر بتوان با توسعه ورزش همگانی هر ساله تنها یک درصد به ارتقای سلامت جامعه کمک کرد کار بسیار بزرگی صورت گرفته است، گفت: باید دید که نقش شهرداری ها در تامین این میزان سلامت چقدر است.

این مسوول اشاعه ورزش همگانی را در کاهش آسیب های اجتماعی، روحی و روانی و مشکلات جسمی بسیار موثر دانست و افزود: امیدواریم شهرداری ها به این موضوع بیش از پیش توجه کنند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین در ادامه به رشته اسکواش پرداخت و گفت: خیلی بد است که پس از سال ها هنوز یک کورت استاندارد (اتاق مخصوص این رشته) در استان نداشته باشیم.

حسینی با اشاره به وجود 102 طرح نیمه تمام ورزشی، جای اسکواش را در میان این طرح ها خالی دانست و افزود: می توان با برنامه ریزی و پیگیری برای امسال زمینه ساخت حداقل یک کورت اسکواش در قزوین را فراهم کرد.

وی اظهار کرد: باید با رایزنی و پیگیری های لازم زمینه احداث مجموعه اسکواش در زمینی که از چند سال پیش توسط شهرداری قزوین به این منظور اختصاص پیدا کرده است، اقدام شود.

این مسوول از اسکواش به عنوان رشته ای جذاب یاد کرد و گفت: از ظرفیت آموزش و پرورش برای رشد این رشته باید بیشتر استفاده کرد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نباید از بحث فرهنگ و اخلاق در ورزش غافل شویم، افزود: مسوولان هیات های ورزشی وظیفه سنگینی در این خصوص دارند.

حسینی در پایان با بیان اینکه بحث فرهنگ به عنوان یک موضوع بسیار مهم در ورزش دغدغه ماست، گفت: باید به موضوعات فرهنگی و اخلاقی در ورزش توجه ویژه و جدی داشته باشیم.

نظر شما