علی قنبری:

روند نزولی قیمت نفت توسط خود بازار مهار می شود

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۰۸:۴۵:۰۹
کد خبر: ۲۵۵۲۳۹
روند نزولی قیمت نفت توسط خود بازار مهار می شود
کشور هایی چون عربستان، کویت و امریکا در نهایت بیشترین ضربه را از این کاهش قیمت ها می بینند.

علی قنبری کارشناس حوزه اقتصادی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی برنا در خصوص ریشه های اصلی نزول قیمت نفت در ماه های اخیر گفت : نوسانات قیمت نفت بیشتر تحت تاثیر عوامل سیاسی است و علیرغم مهم بودن عرضه و تقاضا وابستگی شدیدی به این موضوع ندارد.

وی افزود:متاسفانه به علت تصمیم برخی از اعضای اوپک و تولید کنندگان نفت در راستای ضربه زدن به کشور هایی چون ایران و ونزولا عرضه نفت افزایش پیدا کرده است.

قنبری در ادامه بیان کرد:کشور هایی چون عربستان، کویت و امریکا در نهایت بیشترین ضربه را از این کاهش قیمت ها می بینند.

این فعال سیاسی، اقتصادی در خصوص میزان کاهش قیمت نفت اظهار داشت:به نظر می رسد قیمت نفت از 40 دلار پایین تر نیامده و روند نزولی آن توسط خود بازار مهار شود، چرا که هزینه تولید هر بشکه تقریبا همین میزان است و لذا نفت تولید امریکا هم به خاطر گران بودن جایگزین مناسبی نخواهد بود و عقلانی و متعارف نیست که قیمت کالایی چنین استراتژیک به حدی نزول کند که مخارج تولید خود رانیز بازنگرداند.


وی این شرایط را برای کشورمان فرصت خواند و اضافه کرد :ایران در این شرایط باید انسجام داخلی خود را حفظ کرده و با استفاده حداکثری از این فرصت وابستگی خود را به نفت کاهش دهد.

قنبری در پایان افزود :آمریکا و عربستان متحد استراتژیک هستند و هدف اصلی این کشور در بلندمدت ضربه زدن و مهارکشور هایی چون ایران و روسیه و ونزوئلا باتوجه به سیاست های مخاطره آمیز و غیر انعطافی در پیش گرفته شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز