/معرفی تیم های حاضر در جام ملت‌های آسیا/

بحرین؛ سرخ ها چشم به لغزش غول های آسیا دارند

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۱:۵۵:۰۰
کد خبر: ۳۸۷۷
بحرین؛ سرخ ها چشم به لغزش غول های آسیا دارند
بحرین برای چهارمین بار در جام ملت های آسیا حضور پیدا می کند، اما این تیم در گروهی قرار گرفته که تیم های قدرتمندی چون کره جنوبی و استرالیا در آن حضور دارند و همین کار صعود را دشوار می کند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، این چهارمین دوره است که بحرین به جام ملت های آسیا راه پیدا می کند و البته این سومین دوره پیاپی است که آنها حضور در این مسابقات را تجربه می کنند. بهترین نتیجه ای که آنها در سه دوره قبلی حضورشان بدست آوردند،کسب مقام چهارم بازی های سال 2004 است.

این تیم از جمله تیم های آسیایی است که در فوتبال آسیا به سرعت پیشرفت کرده است. اگرچه لیگ این کشور در قیاس با لیگ های فوتبال ژاپن و کره جنوبی از کیفیت بسیار پایین تری برخوردار است، اما بازیکنان جوان و مستعد این کشور و همچنین عملکرد بازیکنانی که خارج از بحرین فعالیت دارند، باعث شده تا فوتبال این کشور مطرح شود. بحرین اکنون در رده هشتاد و هفتم رده بندی رنکینگ فیفا قرار دارد.

شرایط صعود
بحرین درگروهی که ژاپن، یمن و هنگ کنگ در آن قرار داشتند،با کسب رده دوم به مرحله نهایی جام ملت های آسیا صعود کرد. این تیم تنها مقابل ژاپن آن هم در بیرون از خانه شکست خورد و البته سامورایی ها را در منامه با شکست بدرقه کرد تا این پیروزی در سطح آسیا با بازتاب زیادی همراه باشد. در آخرین بازی مرحله گروهی بحرین با هنگ کنگ روبرو شد و با شکست این تیم به آسانی راهی مرحله نهایی شد.

مربی و تاکتیک
"سلمان شریدا"درحالی مربیگری این تیم را اکنون عهده دار است که وی تیم را در شرایطی بسیار بحرانی و درست در آغاز مسابقات خلیج فارس تحویل گرفت. پیش از این رقابت ها "ژوزف هیکرزبرگر" از سوی فدراسیون فوتبال این کشور اخراج شد. شریدا توانست اوضاع بحرین را بهبود ببخشد اما کمبود تجربه وی در مسابقات بین المللی و مهم یکی از اصلی ترین نگرانی های هواداران تیم ملی بحرین است.

ستاره تیم
"جیسی جان " بازیکن 25 ساله ای است که به نقل از فدراسیون فوتبال بحرین آینده درخشانی در انتظار او است. وی اکنون در لیگ ترکیه فعالیت دارد. او در خط حمله توانایی های فوق العاده ای دارد و می تواند در برابر تیم های بزرگ برای تیمش اثر گذاری خوبی داشته باشد.

دیگر چهره شاخص این تیم "عبدالله بابا فتادی" است که در خط میانی بازی می کند. او یکی دیگر از بازیکنان لژیونر فوتبال بحرین است. ضمن اینکه نباید بازیکنی چون "سلمان عیسی" که تک گل تیمش را مقابل ژاپن به ثمر برساند، فراموش کرد.

پیش بینی
بحرین برای صعود به مرحله پلی آف راه سختی را در پیش دارد اما شرایطی که اکنون این تیم در گروه سوم رقابت ها دارد، بی شباهت به قرعه آنها در سال 2004 نیست.سالی که این تیم موفق شد با وجود گروه سختی که داشت به مرحله نیمه نهایی صعود و به مقام چهارم دست پیدا کند.
بحرین در این دوره با تیم های کره جنوبی، استرالیا و هند همگروه است و به همین دلیل صعود به مرحله بعد برای این تیم دشوار خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز