/معرفی تیم های حاضر در جام ملت‌های آسیا/

عربستان؛ شاهین های سبز به‌دنبال چهارمین قهرمانی قاره

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۱:۵۳:۰۰
کد خبر: ۳۸۸۱
عربستان؛ شاهین های سبز به‌دنبال چهارمین قهرمانی قاره
اگرچه تیم فوتبال عربستان برای دهمین بار در جام ملت های آسیا شرکت می کند، اما این تیم به عنوان یکی از پرافتخارترین تیم های قاره کهن به حساب می آید.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، عربستان که اکنون در رده هشتاد و یکم رنکینگ فیفا قرار دارد، یکی از پرقدرت ترین تیم های آسیایی است که توانسته با بازی های خوب به فوتبال در منطقه خود کمک کند. فعالیت 153 باشگاه در این کشور دست خوزه پسیرو را برای انتخاب بازیکنان مستعد باز گذاشته است. پس از اینکه عربستان طی بیست سال گذشته نتوانست برای نخستین بار به جام جهانی راه پیدا کند، اکنون در قطر آنها باید نشان دهند که تا چه اندازه می توانند قوی کار کنند. این تیم یکی از پرافتخارترین تیم های آسیا است و با سه قهرمانی و سه عنوان دومی، بدنبال کسب چهارمین قهرمانی اش است.

مسیر صعود
عربستان بدلیل اینکه در دوره قبلی رقابت ها به مقام دوم دست یافته بود، به طور مستقیم راهی جام ملت های سال 2011 شد.

مربی و تاکتیک
اگرچه عربستان از صعود به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی بازماند اما مسوولان فدراسیون بر خلاف ادوار گذشته که همواره مربیان ناکام خود را به سرعت کنار می گذاشت، پسیرو را حفظ کردند و شاید یکی از دلایل آن این بود که وی خیلی دیر هدایت صعودی ها را به عهده گرفت. جام ملت های آسیا یک آزمون جدی برای این مربی پرتغالی که سوابق مختلفی در سطح باشگاهی دارد، محسوب می شود.
قهرمانی به همراه اسپورتینگ لیسبون در لیگ اروپا یکی از مهم ترین دستاوردهای وی در دوران مربیگری اش به حساب می آید. انتقاداتی که نسبت به خط میانی عربستان در دوره گذشته و در بازی های مقدماتی جام جهانی وجود داشت، سبب شد پسیرو از 5 مرد در خط میانی استفاده کند که البته این مساله از جانب رسانه ها و هواداران مورد استقبال قرار نگرفت. پیش بینی می شود وی در خط حمله از دو مهاجم استفاده کند.

ستاره تیم
بدون هیچ سوالی "یاسر القحطانی" برجسته ترین بازیکن این کشور است که کاپیتانی تیم را بر عهده دارد. وی اگرچه بسیار جوان است اما با گلزنی هایش می تواند روحیه خوبی به تیم القا کند. قحطانی درسال 2007به یکی از بهترین گلزن های آسیا مبدل شد و در فصول اخیر هم در الهلال عربستان بهترین عملکردش را داشته است. به رخ کشیدن توانایی اش برای گلزنی به هر راه ممکن بویژه در هوا از جمله ویژگی های این بازیکن شاخص است.
"نایف هزازی" اگرچه بازیکن جوانی است اما از این ستاره تیم الاتحاد در اولین تورنمنت حرفه ای اش انتظارات زیادی می رود. ضمن اینکه "اوساما هوساوی" که بهترین بازیکن سال آسیا شد، در خط دفاعی می تواند چهره درخشانی داشته باشد.

پیش بینی
اگر این تیم را در بین چهار تیم برتر آسیا قرار دهیم، عربستانی ها می خواهند در این دوره به بهترین چیز ممکن دست پیدا کنند. در مورد کیفیت انفرادی بازیکنان این تیم هیچ بحثی وجود ندارد اما اعتماد به نفس و شتاب دو عاملی است که می تواند باعث تضعیف این تیم در این مسابقات شود. با این حال دلیلی وجود ندارد که عربستان نتواند همچون سال 2007 به بازی پایانی راه پیدا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز