مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام:

۲۵۰هزار اصل نهال در عرصه‌های بیابانی دهلران کاشت می‌شود

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۸:۴۹:۵۶
کد خبر: ۱۸۵۲۲۰
۲۵۰هزار اصل نهال در عرصه‌های بیابانی دهلران کاشت می‌شود
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: 140 هزار هکتار از گستره 680 هزار هکتاری شهرستان مرزی دهلران را عرصه‌های بیابانی تشکیل می‍‌دهد.

ˈبه گزارش خبرنگار برنا در ایلام، رضا احمدیˈ اظهار کرد: این طرح در سطح دو هزار و 500 هکتار از زمین های بیابانی این شهرستان اجرا خواهد شد.

وی افزود: 15 میلیارد ریال از محل منابع استانی و ملی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام یادآور شد: 140 هزار هکتار از گستره 680 هزار هکتاری شهرستان مرزی دهلران را عرصه های بیابانی تشکیل می دهد.

احمدی بیان کرد: 70 هزار از این سطح معادل 50 درصد آن کانون های بحرانی فرسایش بادی است که می تواند مناطق جمعیتی را به‌طور جدی تهدید کند.

وی یادآور شد: بحث بیابان زایی با توجه به خشکسالی های اخیر در حال پیشرفت است و باید راهکارهای مبارزه با این پدیده زیست محیطی اتخاذ شود.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام ابراز امیدواری کرد با همکاری مردم و کشاورزان زمینه ای فراهم شود تا از پیشروی، پهنه و گستره این فرسایش بادی که نوعی بیابان زایی است، جلوگیری شود.

احمدی تاکید کرد: استفاده از توان سازمان های بین المللی و ایجاد حساسیت جهانی برای مقابله با این تهدید زیست محیطی حائز اهمیت است. شهرستان 70 هزار نفری دهلران از قطب های اصلی تولید محصولات کشاورزی به‌ویژه گندم استان ایلام است که در صورت تامین منابع آبی منطقه ضمن افزایش سطح زیر کشت ظرفیت جذب بخش قابل توجهی از دانش آموختگان این بخش و جوانان جویای کار را دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز