سفر رییس جمهوری به ایلام/۱۵

چتر حمایتی وزیر جهاد کشاورزی، بر سر کشاورزان باز شد

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۲۰:۲۷:۳۷
کد خبر: ۱۸۶۰۲۴
چتر حمایتی وزیر جهاد کشاورزی، بر سر کشاورزان باز شد
در پایان این سفر جلسه ای به منظور احیای اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام در سطح 550 هزار هکتار که سهم استان ایلام از کل این اراضی 50 هزار هکتار میباشد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برنا در ایلام، در جریان این سفر یک روزه محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی وهیئت همراه پس از ورود به استان ایلام در جلسه شورای هماهنگی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار محترم و معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام حضور یافتند.

در این جلسه ابتدا عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان پس از عرض خیر مقدم گزارشی از وضعیت کشاورزی و منابع طبیعی استان ارائه کردند. سپس نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بخشی از مشکلات کشاورزی ومنابع طبیعی استان از جمله خشکیدگی جنگل های بلوط استان و حوزه زاگرس را بیان كردند.

در ادامه استاندار ایلام ضمن عرض خیر مقدم به بیان خلاصه ای از وضعیت کشاورزی و منابع طبیعی در استان پرداختند.

در پایان این جلسه حجتی به اهمیت طرح جامع ساماندهی آب های مرزی و همچنین پمپاژ آب از سدها و رودخانه های استان جهت آبرسانی به مزارع کشاورزی و همچنین برنامه ریزی و تامین اعتبار جهت جلوگیری از خشکیدگی جنگل های بلوط استان مطالبی را عنوان کردند.

بنابر این گزارش؛ در ادامه این سفر وزیر جهاد کشاورزی و هئیت همراه و جمعی از مسوولان استانی از جنگل های خشکیده منطقه دالاب در حوزه شهرستان ایلام و سایت 50 هکتاری باغات دیم این شهرستان، نهالستان گونه های جنگلی شهرستان ایوان، طرح جنگل کاری جام شهرستان مهران با هدف بیابان زدایی ومزارع کشاورزی و مراکز خرید گندم در بخش دشت عباس شهرستان دهلران بازدید به عمل آوردند.
 
در پایان این سفر جلسه ای به منظور احیای اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام در سطح 550 هزار هکتار که سهم استان ایلام از کل این اراضی 50 هزار هکتار است، برگزار شد.
 
گفتنی است؛ در این جلسه حجتی به ارائه جداول زمانبندی ماتریسی و برنامه های پیش بینی شده جهت اجرای این پروژه عظیم پرداختند.
 
در پایان این جلسه مسوولان استانی و مجریان طرح مذکور، پیشنهادات لازم را جهت اجرای به موقع و هر چه بهتر این طرح ارائه کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز