معاون امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام:

شورای توسعه فرهنگ قرآنی در شهرستان‌های تابعه تشکیل می‌شود

۱۳۹۳/۰۲/۲۹ - ۱۷:۳۵:۰۷
کد خبر: ۱۸۸۹۴۹
شورای توسعه فرهنگ قرآنی در شهرستان‌های تابعه تشکیل می‌شود
شورای توسعه فرهنگ قرآنی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در سطح جامعه تشکیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار برنا در ایلام، حجت الاسلام علی چراغی پور، گفت: این شوراها در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در سطح جامعه تشکیل می شوند.

وی، با بیان اینکه تا پایان خرداد ماه سال جاری در هر کدام از شهرستان های 10 گانه استان نشست های هماهنگی تشکیل این شورا برگزار می شود، افزود: بر این اساس، نشست کلی اعضای شوراهای توسعه فرهنگ قرآنی در این شهرستان ها برای هماهنگی هر چه بیشتر در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار می شود.

سرپرست معاونت امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: این شورا به منظور تعامل هر چه بیشتر دستگاه های فرهنگی و دینی در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی و ارتقا سطح فعالیت های بین بخشی و همچنین توجه به منویات مقام معظم رهبری در مورد ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه در شهرستان های تشکیل می شود.

چراغی پور، ابراز کرد: تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم و تمسک به تعالیم آن، تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم، ارتقای التزام عملی به قرآن کریم در ابعاد فردی و اجتماعی، تحقق فرهنگ قرآنی در نظام مدیریت و تصمیم گیری و برنامه ریزی کشور از دیگر اهداف تشکیل این شوراهاست.
 
وی، با بیان اینکه برای گسترش آموزه‌های دینی در جامعه باید فرهنگ قرآنی را در جامعه نهادینه کنیم، افزود: یکی از وظایف این شورا شناسایی ظرفیت‌های قرآنی استان است، که تلاش می شود با همکاری و مساعدت ائمه جمعه و با محوریت فعالان این عرصه گام‌های بزرگی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه برداشته شود.

سرپرست معاونت امور قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در پایان با تقدیر از امام جمعه دره شهر، خاطرنشان کرد: استعدادهای درخشانی در زمینه‌های مختلف قرآنی در شهرستان دره شهر وجود دارد، که امید است زمینه لازم برای بروز این استعدادها فراهم شود.

حجت الاسلام قنبربیگی، امام جمعه دره شهر نیز در این نشست، گفت: قرآن کتاب قانون اساسی اسلام و مسلمانان بوده و تمامی مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، مدیریتی جامعه در آن مطرح شده است.

وی، با بیان اینکه ترویج آموزه های قرآن کریم تاثیر به سزایی در سلامت و نشاط معنوی جامعه دارد، افزود: برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باید فعالان این عرصه شامل حافظان، قاریان و مربیان را با هم هماهنگ کرده و در یک چارچوب مناسب فعالیت های قرآنی را در جامعه انجام داد.

امام جمعه دره شهر، در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی بدون شک تاثیر فراوانی در ایجاد وحدت رویه برای توسعه و ترویج فرهنگ و فعالیت های قرآنی دارد که باید در این استان توجه ویژه ای به مناطق محروم نیز صورت گیرد. در این نشست 10 میلیون ریال در راستای اقدامات اولیه تشکیل شورای توسعه فرهنگی قرآنی دره شهر اختصاص یافت.

نظر شما