رییس اداره دامپزشکی دهلران:

نظارت ۶ اکیپ بر ذبح دام های قربانی در ایام تاسوعا و عاشور

۱۳۹۳/۰۷/۲۹ - ۲۱:۱۰:۲۷
کد خبر: ۲۳۰۸۲۶
نظارت ۶ اکیپ بر ذبح دام های قربانی در ایام تاسوعا و عاشور
ایوب دارابی گفت: این اداره به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت دام های قربانی و تامین بهداشت عمومی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تمهیدات لازم را پیش بینی کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، " ایوب دارابی " رییس اداره دامپزشکی شهرستان دهلران با اعلام این خبر گفت: به منظور نظارت شرعی و بهداشتی دام های قربانی در ایام تاسوعا و عاشورا 6 اکیپ در این شهرستان بر کشتار دام های قربانی نظارت خواهند کرد.

ایوب دارابی اظهار کرد: این اداره به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت دام های قربانی و تامین بهداشت عمومی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی تمهیدات لازم را پیش بینی کرده است.

وی افزود: به همین منظور تعداد 3 اکیپ ثابت و 3 اکیپ سیار در روزهای تاسوعا وعاشورا از ساعت 7 الی 13 در کشتارگاهها و اماکن در نظر گرفته شده، کار نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح دام های قربانی شهروندان را به عهده خواهند داشت.

دارابی ادامه داد: لازم است که شهروندان در همه ایام سال از مراکز عرضه مجاز که گوشت آنها ممهور به مهر دامپزشکی است گوشت مورد نیاز خود را تامین کنند.

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون کارشناسان این اداره در همه بخش ها در قالب بازدیدهای قبل و بعد از کشتار نظارت شرعی و بهداشتی خود را در کشتارگاهها اعمال کرده اند.

وی اظهار کرد: در همین مدت بر تعداد 1100 راس دام سبک و سنگین در کشتارگاههای شهرستان نظارت شرعی و بهداشتی انجام شده است.
 
دارابی در پایان با ذکر این نکته که تهیه گوشت از مراکز عرضه مجاز سلامت شهروندان را در پی خواهد داشت گفت: شهروندان می توانند با شماره تلفن 7222769-0842 موارد کشتار غیرمجاز را درسطح شهر دهلران گزارش کنند.

نظر شما