مدیر عامل سازمان فرهنگی شهر قدس؛

برنامه‌های فرهنگی و ورزشی از اهداف اصلی سازمان است

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۳:۲۶:۴۰
کد خبر: ۲۳۸۴۷۵
برنامه‌های فرهنگی و ورزشی از اهداف اصلی سازمان است
لطفی افزود: در شش ماه نخست امسـال بیش از 231 برنـامه فرهنگی مذهبی با حضور بیش از 57هزار نفر و 102برنامه ورزشی با حضور 9 هزار نفر از شهروندان قدس برگزار شده است.
به گزارش سرپرستی خبر گزاری برنا در غرب استان تهران ،مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قدس در تشریح اقدامات فرهنگی سازمان اظهار کرد: با تدوین برنامه های فرهنگی-مذهبی و طرح های فرهنگی و ارائه خدمات آموزشی - علمی كه در حوزه ی اقدامات این سازمان است در شش ماه نخست امسال 231برنامه ی فرهنگی مذهبی با حضور بیش از 57 هزار نفر از شهروندان قدس با هدف ارائه عادلانه خدمات و امكانات رفاهی-آموزشی به شهروندان برگزار شده است.

بهزاد لطفی اظهار داشت: همایش های گروهی به تعداد 97همایش و با حضور 5200نفر و كارگاه های آموزشی به تعداد 17 كارگاه و باحضور 328نفر برگزار گردیده است. همچنین سازمان در شش ماهه نخست به 1074 نفر انواع مشاوره ها را ارائه داده است و نیز كلاسهای روانشناسی كودك با حضور 7300نفر و كلاسهای علمی به تعداد 1407 كلاس و با حضور 15504 نفر برگزار شده است.لطفی با اهمیت به ترویج فرهنگ کتابخوانی افزود: ترویج فرهنگ مطالعه در سطح جامعه و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی سبب رشد و پویایی جامعه می شود و در این راستا سازمان فرهنگی ورزشی با برخورداری از 3 کتابخانه ترویج فرهنگ کتابخوانی را به عنوان یکی از مهمترین رسالت‌های خود دنبال می‌کند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قدس با بیان اینکه بیش از 6 هزار نفر عضو فعال کتابخانه های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری هستند، گفت: بیش از 51هزار جلد کتاب در کتابخانه های سازمان وجود دارد و در سال جاری اقدامات مطلوبی جهت ارتقا کیفی و کمی کتابخانه های سازمان صورت گرفته است و در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 29 هزار نفر مراجعین به کتابخانه‌ها داشته‌ایم.
وی ضمن تأکید بر لزوم توجه شهروندان به فضای معنوی و حاکمیت ارزش‌های اخلاقی در مراکز سازمان، اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال، با توجه به آموزه‌های دینی و بسترسازی برای افزایش کارکردهای فرهنگی برای تبلیغ دین و ترویج فرهنگ قرآنی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قدس با اجرایی کردن 270برنامه دینی ـ اعتقادی و شرکت بیش از 3300 هزار نفر در این برنامه‌ها، روند رو به رشدی را در فعالیت‌های قرآنی آغاز کرده است.وی، تصریح کرد: آموزش قرآن کریم در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، حفظ، ترجمه و تفسیر در مقاطع سنی مختلف و به تفکیک بانوان و آقایان در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی سازمان و برگزاری کارگاه‌های قرآنی با قوت و همت مضاعف و با بهره‌گیری از استعدادهای درخشان در حال برگزاری است.

این مسئول با اشاره به فراگیری قرآن در تمامی سنین به ویژه کودکان و نونهالان گفت: آشنایی نونهالان و کودکان با احادیث، اشعار قرآنی و زندگینامه امامان معصوم همراه با متدهای نوین آموزشی از دیگر اقدامات مذهبی این سازمان در این گروه سنی است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قدس در ادامه ، هدف از برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های ایمنی به کودکان را افزایش توان و قابلیت کودکان در برابر حوادث و سوانح خواند و اظهار داشت: آموزش مهارتهای ایمنی به کودکان، در واقع به منظور افزایش توان و قابلیت آنها در حفظ سلامت خود در مقابل حوادث و سوانح غیرمترقبه بوده و گسترش اینگونه مهارتها از جمله اهداف تربیتی در سیستم آموزشی میباشد که باید در تمام سطوح نهادینه شود.مدیرعامل سازمان در خصوص برپایی نمایشگاه بانوی آفتاب در دهه کرامت گفت: نمایشگاه بانوی آفتاب با هدف ترویج فرهنگ عفاف در بانوان، معرفی الگوی ایرانی، اسلامی در پوشش لباس و معرفی الگوهای مناسب کارآفرینی بانوان به مدت چهار روز برگزار شد و برپایی چنین نمایشگاه هایی برای هم اندیشی بانوان و نمایش الگوهای برتر حجاب یکی از ضروریات جامعه امروز است و با توجه به ارزش بانوان از دیدگاه اسلامی، تشویق و تقدیر از بانوان موفق و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بین بانوان از اهداف مهم در برگزاری نمایشگاه بود که به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قدس و با همکاری فرمانداری شهرستان قدس، شورای اسلامی و شهرداری قدس برگزار شده است.

مدیر عامل سازمان، برگزاری همایش‌ها، جشن‌های روز دختر، همایش سبک زندگی رضوی، شناخت حضرت معصومه(س)، مسابقات فرهنگی و ورزشی، مسابقه طناب زنی ، مسابقات صبحگاهی ورزش و مسابقات وسطی ، بسیاری دیگر از اقدام‌ها را از برنامه‌های دهه کرامت سازمان فرهنگی ورزشی بیان کرد و افزود: برگزاری همایش های روشهای تامین آرامش با استفاده از رهنمودهای قرآن و احادیث از حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در تمام مراکز فرهنگی از دیگر برنامه های انجام شده در دهه کرامت میباشد همچنین در راستای توانمندی ، ابتکار ، خلاقیت و اشتغال زایی بانوان نمایشگاه بافتنی برگزار شد.

لطفی بیان داشت: در روز ولادت امام رضا(ع)، جشن بزرگ میلاد با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری، مولودی خوانی، موسیقی سنتی و پاپ، مسابقه حضوری، نورافشانی و برنامه های طنز برگزار شد و در این جشن ، مداحان اهل بیت(ع) در مورد شأن و منزلت آن حضرت به مدیحه سرایی و مولودی خوانی پرداختند.مدیر عامل سازمان ضمن تشریح برنامه های به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب به ویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس برنامه‎های از قبیل برگزای نمایشگاه شوق پرواز، نمایشگاه عکس دفاع مقدس، برگزاری مسابقات نقاشی و طراحی، تنیس روی میز ،طناب کشی ، فوتبال ، شطرنج ، کارگاه ها و همایش هاو ... انجام شد.

وی افزود: اطلاع رسانی برای شهروندان از طریق طراحی، چاپ و نصب بنر و پلاکارد های ویژه برای بزرگداشت این هفته در سطح شهرستان قدس، انجام شده و ارسال پیامک های روز شمار هفته دفاع مقدس از دیگر فعالیتهای سازمان در این هفته بود.

لطفی تاكید كرد: برگزاری كارگاه های پیشگیری از اعتیاد با هدف ارتقای سطح آگاهی جوانان و خانواده ها به عوارض جانبی اعتیاد و آگاه سازی آنان از عواقب سوء مصرف مواد مخدر در مراكز فرهنگی سازمان برگزار می شود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قدس در راستای فعالیتهای فرهنگی-مذهبی صورت گرفته توسط سازمان بیان داشت: برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا(س) ، جشن میلاد حضرت علی (ع) ، جشن بزرگ میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) و ، جشن میلاد حضرت رضا(ع) ، گرامیداشت اعیاد قربان و جشن بزرگ غدیر خم از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قدس در نیمه ی نخست سال جاری است .بهزاد لطفی در ادامه اظهار داشت: در شش ماه نخست امسال علاوه بر فعالیت های علمی-فرهنگی 102 برنامه ی ورزشی با حضور بیش از 9 هزار نفر برگزار شد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قدس ضمن تشریح اقدامات حوزه معاونت ورزش تاكید كرد: توسعه ی فعالیت های ورزشی از جمله: برگزاری مسابقات ورزشی در شهرستان ، برپایی ورزش صبحگاهی جهت ترویج فرهنگ ورزش در بین بانوان در 8 ایستگاه صبحگاهی ، برگزاری اردوهای ورزشی ، مسابقات دوچرخه سواری بانوان ، مسابقات آمادگی جسمانی و ... از اقدامات ورزشی این سازمان است .

بهزاد لطفی با تاکید به تاثیر توسعه ورزش بر سلامت جسم و روح شهروندان و کاهش معضلات فرهنگی و اجتماعی اضافه کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قدس سعی بر آن دارد ورزشهای همگانی مانند پیاده روی و مسابقات دو میدانی را در سطح شهر گسترش دهد .وی افزود: از همه توان و امکانات برای تحقق این موضوع مهم و اساسی استفاده خواهیم کرد تا با یاری خدا شاهد توسعه ورزش همگانی درسطح شهرستان باشیم.

مدیر عامل سازمان ایجاد شور و نشاط در خانواده ها و ترغیب آنها به ورزش را یكی از اولویتهای سازمان فرهنگی ورزشی عنوان کرد و افزود: همایش کوهپیمایی خانوادگی با هدف پر كردن اوقات فراغت شهروندان و ترویج فرهنگ ورزش همگانی و برقراری لحظات شاد برای خانواده ها به همت سازمان فرهنگی ورزشی برگزار شد.وی برگزاری مسابقات اختصاصی بانوان با هدف تشویق و ترغیب آنها به ورزش و همچنین شناسایی استعدادهای ورزشی و ارتقاء سطح مهارت ورزشکاران را از اهم فعالیت های ورزشی در قسمت بانوان عنوان كرد.

 
بهزاد لطفی تصریح کرد :مدرسه فوتبال شهرداری قدس نیز با هدف استعدادیابی بازیكنان مستعد جهت تیمهای فوتبال پایه ی شهرداری و پرکردن اوقات فراغت آینده سازان فوتبال ، در تیرماه 92 كار خود را آغاز كرد این مدرسه در رده ی سنی 6 تا 14 سال و با بهره مندی ازمربیان مجرب و رسمی فوتبال ، به علاقمندان اموزش های لازم را ارئه می دهد.مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قدس تاکید كرد: از تمام فضا و امكانات ( زمین چمن طبیعی ، ارائه البسه رایگان و ...) به نحو مطلوب جهت پرورش استعدادهای برتر فوتبال شهرستان قدس استفاده خواهیم كرد.

بهزاد لطفی اظهار كرد: در حال حاضر سازمان فرهنگی ورزشی در ردههای سنی نوجوانان، جوانان، امید ، بزرگسالان و پیشكسوتان در رشته های فوتبال و فوتسال بانوان و آقایان دارای تیم است که در اکثر بازیهای خود توانسته اند با تلاشهای بی وقفه خود نتایج مطلوبی را کسب کنند.

 
مدیر عامل سازمان در ادامه افزود: یكی از مهمترین اهداف سازمان، اطلاع رسانی شفاف برنامه ها و فعالیت های انجام گرفته در سازمان و مراكز آن است که در این راستا روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی درشش ماه نخست سال جاری 243 گزارش خبری تهیه و جهت انتشار به جراید و خبرگزاریها ارسال کرده است.

بهزاد لطفی، فضاسازی سطح شهر با طراحی و چاپ بنر در مناسبتهای ملی و مذهبی و نصب بر روی پرتابلها و بیلبوردهای شهر، ارسال بیش از 700 هزار پیامك اطلاع رسانی و آموزشی هدفمند به شهروندان ،همكاری در برگزاری مراسم اعیاد،عزاداری ها و مناسبت های مختلف ملی و مذهبی سطح شهرستان،تعامل با ادارات شهر و ساماندهی تبلیغات فرهنگی شهر بر روی پرتابلهای شهری،فضاسازی سطح شهر با طراحی و چاپ بنر در مناسبتهای ملی ، مذهبی و نصب بر روی پرتابلها و بیلبوردهای شهر و تهیه فیلم و عكس ازبرنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی سازمان و تدوین آن را از اقدامات روابط عمومی سازمان عنوان كرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز