با نمایان شدن مقبره امامزاده پس از پنجاه سال؛

قبر مطهر حارث بن علی(ع) به روستای جمالو در چهارمحال و بختیاری منتقل شد

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۵:۵۱:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۲
قبر مطهر حارث بن علی(ع) به روستای جمالو در چهارمحال و بختیاری منتقل شد
قبر مطهر امامزاده حارث بن علی (ع) در میان انبوه عاشقان خاندان اهل بیت به روستای جدید جمالو در چهارمحال و بختیاری انتقال داده شد.

به گزارش خبرنگار برنا از شهرکرد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: پیکر مطهر امامزاده حارث بن علی (ع)، در میان هزاران نفر از عزاداران حسینی و عاشقان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تشییع و در شهرک جدید جمالو از توابع بخش بن در شهرستان شهرکرد به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام شوذب شیری با اشاره به اینکه مقبره امامزاده حارث بن علی در حدود 50 سال قبل با آغاز آبگیری سد زاینده رود در چهارمحال و بختیاری به زیر آب رفته بود، افزود: با کاهش بارندگی ها و پایین آمدن سطح آب در پشت این سد، بقایای ساختمان امامزاده نمایان شد.

وی یادآور شد: با تلاش یک ماهه اهالی روستاهای جمالو، حیدری و یان چشمه و با همکاری دستگاه های اجرای، عملیات خاکبرداری بقعه تخریب شده امامزاده حارث بن علی(ع) انجام و با استفتاء از مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید مزار مطهر این امامزاده به شهرک جدید جمالو منتقل و خاکسپاری شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه از اختصاص 200 میلیون ریال برای ساخت بقعه متبرکه این امامزاده خبر داد و گفت: اهالی روستای روستای جمالو هم پنج هکتار زمین برای ساخت بقعه جدید امامزاده حارث بن علی (ع) اهدا کردند.

نظر شما