مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد؛

عضویت بیش از ۲ هزار روستایی زنجان در کتابخانه‎های سیار

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۹:۵۲:۰۲
کد خبر: ۲۳۸۳۳۶
عضویت بیش از ۲ هزار روستایی زنجان در کتابخانه‎های سیار
محمدربیع احمدخانی گفت: برای افزایش فرهنگ مطالعه باید همه دستگاه‌های اجرایی استان زنجان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان را یاری کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار برنا در زنجان اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی برای ارتقای مطالعه افراد جامعه برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کند.

احمد خانی به برگزاری مسابقات مختلف مکتوب و آنلاین در سطح کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و بیان داشت: این مسابقات به صورت استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.
 
این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون 4 هزار و 90 مسابقه آنلاین و مکتوب برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار شده است،افزود: این مسابقات برای همه اقشار مختلف جامعه از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، کودکان، زنانه خانه‌دار و ... برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: برای برگزاری مسابقات مختلف آنلاین و مکتوب منبع مورد نظر برای مسابقات معرفی می‌شود. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه بخش کودکان کتابخانه‌های عمومی استان زنجان برنامه‌های متنوعی برای این قشر از جامعه برگزار می‌کند،افزود: با توجه به مصادف شدن ماه محرم جلسات قصه گویی با مضامین محرم برگزار می‌شود.

احمدخانی ادامه داد:در بخش کودکان احکام، محفل انس با قرآن، شاهنامه خوانی، کارگاه داستان نویسی، کلاس‌های آموزشی، خاطره نویسی و...برگزار می‌شود.

این مسئول به فعالیت کتاب رسان سیار در روستاهای فاقد کتابخانه عمومی اشاره کرد و افزود: 2 هزار و 400 نفر از روستاییان عضو کتابخانه‌های سیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی هستند.

وی با اشاره به اینکه کتاب رسان سیار گنجایش یک هزار جلد کتاب را دارد، تصریح کرد: کتابخانه‌های سیار برنامه‌های همه بخش‌های کتابخانه‌های عمومی را برگزار می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: کتابخانه‌های سیار دارای بخش‌های کودک، نشریات،کتاب‌های دانشگاهی، بخش شنیداری و دیداری است.

احمد خانی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی برای افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی همه تلاش خود را به کار گرفته است، یادآور شد: برای افزایش فرهنگ مطالعه باید همه دستگاه‌های اجرایی استان زنجان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان را یاری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز