دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد؛

تجهیز چرخ اقتصادی کشور با ایجاد مناطق ویژه اقتصادی

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۹:۳۵:۳۳
کد خبر: ۲۳۸۶۵۴
تجهیز چرخ اقتصادی کشور با ایجاد مناطق ویژه اقتصادی
نیما ظهیریان گفت: منطقه ویژه اقتصادی می‏تواند شکوفایی بزرگی را برای استان به ارمغان آورد.

دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان امروز در گفت‎وگو با خبرنگار برنا در زنجان اظهار داشت:تبدیل زنجان به نقطه آمادی در کشور یکی از موارد توسعه استان به شمار می‎رود.
 
ظهیریان با اشاره به اینکه با توجه به موقعیت استراتژیک استان زنجان و به ویژه شهر زنجان تبدیل این نقطه به یک نقطه آمادی در کشور امری شدنی است، تصریح کرد: ایجاد منطقه اقتصادی نیز یکی از موضوعات مطرح شده در سفر ریاست جمهوری به استان بوده است.
 
این مسئول با بیان اینکه اثرات مثبت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: این امر می‏تواند شکوفایی بزرگی را برای استان به ارمغان آورد.
 
وی با بیان اینکه مصوبات مذکور در کنار دو خطه کردن راه آهن زنجان – تهران می‎تواند بستر مناسبی برای توسعه استان باشد، یادآور شد: مهم این است که با توجه به زمان‎بر بودن طرح‎ها، به رسیدن به نقطعه آغازین طرح‎ها پرداخته شود و در واقع این نقطه آغازین بسیار مهم است.

دبیر اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین افزود: دانستن اینکه دولت چه برنامه‎ای دارد و بر چه اساسی طرح‎ها را اولویت‎بندی خواهد کرد از اهمیت بالایی برخوردار است.

ظهیریان با تاکید بر اینکه لازمه پیشرفت کشور در اقتصاد و تولید ایجاد مناطق ویژه اقتصادی است، گفت: همچنین باید زیرساخت‎ها در این راستا فراهم شود. این مسئول ایجاد زیرساخت‎ها و مناطق ویژه اقتصادی را به مثابه تجهیز چرخ اقتصادی کشور دانست.
 
وی با تاکید بر اینکه به منظور رسیدن کشور به اهداف سند چشم انداز 1400 اجرای برنامه‎ها و طرح‎های فوق الزامی است، ادامه داد: در زمینه ایجاد زنجان به عنوان قطب IT کشور نیز فقط مطالبی را می‎شنویم که در جلسات مختلف بیان شده و به عنوان یک ناظر بیرونی و یک فرد در اجتماع شاهد حرکت خاصی در این راستا نیستیم.

دبیر اجرایی خانه صنعت،معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه تماس‎های زیادی طی هفته‌های اخیر از خارج از استان صورت گرفته است، افزود: آنها نحوه عملکرد این مرکز IT را جویا بودند به ویژه اینکه تولید محتوا است یا صنایع IT مورد نظر بوده است.

ظهیریان با بیان اینکه محور مرکز IT و طریقه سرمایه‎گذاری در آن از دیگر سوالاتی است که از ما پرسیده‎اند، اضافه کرد: اینها سوالاتی است که با شنیدن خبر تبدیل زنجان به قطب IT در ذهن فعالان اقتصادی شکل گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز