مدیر شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد:

انجام مطالعات طرح ریز‌ پهنه‌بندی لرزه‌ای در خراسان شمالی

۱۳۹۱/۰۶/۱۶ - ۱۹:۳۴:۱۱
کد خبر: ۱۰۱۷۴۳
انجام مطالعات طرح ریز‌ پهنه‌بندی لرزه‌ای در خراسان شمالی
روزبه دادجو گفت: مطالعات طرح ریز پهنه‌بندی لرزه‌ای با همکاری مشترک مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در خراسان شمالی آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، خراسان شمالی، روزبه دادجو با اشاره به اینکه خراسان شمالی در پهنه بندی کشوری و جهانی در محدوده زلزله خیزی بالا طبقه بندی می‌شود، تصریح کرد : در تمام طرح‌های شهری، مطالعات با اعمال شرایط و محدودیت‌های زمین شناسی انجام گرفته است.

وی واقع شدن استان در منطقه خطر پذیری بسیار بالا را دلیلی برای توقف یا حذف پروژه‌های عمرانی ندانست و گفت: باید مسئولان برنامه ریزی و عمران و شهرسازی استان، به این نکته در تمام ساخت و سازها توجه ویژه دارند.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی یادآور شد: البته پدیده رانش زمین به شکل محدود و تنها در زمین‌های رسی برخی روستاهای استان به وقوع می‌پیوندد که به همین دلیل از حیطه کاری این اداره کل خارج شده است و این بررسی این حوادث بر عهده بنیاد مسکن قرار دارد.
 
وی پدیده نشست زمین در برخی مناطق استان را جزو مطالعات و ملاحظات این اداره کل برشمرد و یادآور می‌شود: برخی مطالعات زمین شناسی نیازهای گسترده آزمایشگاهی را می‌طلبد که از حیطه کار استانی خارج بوده، از این رو در چنین مواردی نیاز به مساعدت وزارت راه و شهرسازی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز