آخوند گلدی کمالی:

اهل سنت فرمایش‌های رهبری را نصب‌العین خود قرار داده است

۱۳۹۱/۰۷/۲۵ - ۱۸:۲۵:۱۱
کد خبر: ۱۰۴۵۴۴
اهل سنت فرمایش‌های رهبری را نصب‌العین خود قرار داده است
یکی از متنفذین اهل سنت خراسان شمالی گفت: اهل سنت فرمایش‌های رهبری را آویزه گوش و نصب‌العین خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی،‌ آخوند گلدی کمالی در دیدار مدیران و برگزیدگان خراسان شمالی با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: اهل سنت این منطقه در عرصه‌های مختلف و به ویژه جنگ تحمیلی و جلوگیری از غائله ترکمن از نظام اسلامی و ارزش‌های آن دفاع کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اهل سنت خراسان شمالی ظرفیت بالایی دارند، افزود: هم‌اکنون 21 حوزه علمیه، 800 طلبه و 100 مسجد اهل سنت در سطح خراسان شمالی رسالت‌های خود را در راستای ترویج تعالیم دینی انجام می‌دهد و پیرو فرمایشات معظم له بوده است و به احدی اجازه توطئه بین اهل تسنن و شیعه را نداده و نخواهد داد.

آخوند کمالی تاکید کرد: شیعه و سنی در تمام صحنه‌ها در کنار یکدیگر قرار داشته و در این صحنه‌ها برای اعتلای کشور حضوری فعال دارند. وی تصریح کرد:‌ دشمنان همواره علیه نظام اسلامی به ویژه برای خدشه‌دار کردن اهل سنت و شیعیان تلاش می‌کنند؛ از این رو همواره باید هوشیار بود.

این روحانی اهل سنت خراسان شمالی همچنین با ابراز تأسف از حوادث سوریه گفت: ان‌شاءالله مسلمانان سوریه در جنگ پیروز خواهند شد و اجازه دخالت به بیگانگان را نخواهند داد.

وی افزود: از دشمنان مردم سوریه می‌خواهیم تا دست از کشتار و جنایت بردارند و آرامش را به سوریه برگردانند. آخوند کمالی اظهار کرد: ما اهل سنت از بیداری اسلامی حمایت کرده و آن را سرآغازی برای برچیده شدن حکومت‌های باطل می‌دانیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ما حمایت قاطع خود را از نظام و دولت اعلام می‌داریم، گفت: تا آخر در کنار رهبر و نظام اسلامی خواهیم بود.

این روحانی اهل سنت خراسان شمالی در بخش دیگری با اشاره به مشکلات حوزه‌های علمیه اهل سنت این استان، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه اهل سنت نیازمند حمایت و اعتبارات برای پیشبرد فعالیت‌های دینی هستند.

وی عدم پوشش شبکه‌های رسانه ملی را به عنوان یکی از مشکلات مناطق اهل سنت‌نشین خراسان شمالی در راز و جرگلان برشمرد و گفت:‌ باید پوشش شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی در مناطق مرزی کامل شود.
 
آخوند کمالی همچنین اشتغال جوانان راز و جرگلان و مواد مخدر و اعتیاد را از معضلات این منطقه عنوان کرد.

وی همچنین خواستار راه‌اندازی دفتر اهل سنت در خراسان شمالی شد تا اهل سنت مجبور به تردد از این خطه به سایر استان‌ها نباشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز