رییس جهاد دانشگاهی:

دانش ساخت دکل‌های حفاری نفت بومی می‌شود

۱۳۹۱/۰۸/۲۸ - ۱۷:۰۹:۱۲
کد خبر: ۱۰۶۸۹۶
دانش ساخت دکل‌های حفاری نفت بومی می‌شود
رییس جهاد دانشگاهی گفت: درصدد هستیم تا دانش ساخت دکل‌های حفاری نفت را تا سه سال آینده در کشور بومی کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، محمدحسین یادگاری در نشست با روسای دانشگاه‌های استان و مسوولان نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری و بسیج دانشگاه‌های خراسان شمالی اظهار داشت: باید رویان‌های دیگری در جهاد دانشگاهی تشکیل شود و این نهاد در فازهای دیگری همچون کشاورزی، فنی و مهندسی و برق نیز وارد کار شود.

وی افزود: در این راستا قرارداد مشترکی بین جهاد دانشگاهی، وزارت دفاع و وزارت نفت مبنی بر ساخت دکل‌های حفاری نفت منعقد شده است و درصدد هستیم تا دانش ساخت این دکل‌ها را تا سه سال آینده در کشور بومی کنیم.

یادگاری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در انجام فعالیت‌های تحقیقاتی پیشگام است، گفت: جهاد دانشگاهی برای ارتقای سطح علمی و فرهنگی در دانشگاه‌ها تاسیس شد.

وی تصریح کرد: اکنون 43 واحد جهاد دانشگاهی، سه پژوهشگاه، چند مرکز تحقیقاتی، یک دانشگاه علم و فرهنگ و مراکز تخصصی کوتاه مدت در سطح کشور فعال هستند.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در پژوهشگاه رویان در سال 86 و بازدید از دستاوردهای تحقیق بر روی سلول‌های بنیادین گفت: در این دیدار معظم‌له جهاد دانشگاهی را به عنوان یک فرهنگ معرفی کردند که این امر مسوولیت افراد فعال در این مجموعه را زیادتر کرده است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون جهاد دانشگاهی در زمینه سلول‌های بنیادین و درمان بیماری‌های ناباروری و برخی از ارگان‌ها همچون قلب، کبد، مفاصل و قرنیه چشم در حال فعالیت است.

یادگاری با اشاره به تولید آنتی بادی و پروتئین در داخل شیر حیوان تصریح کرد: محققان جهاد دانشگاهی موفق به تولید پروتئینی در شیر حیوانات شده‌اند که در درمان برخی از بیماری‌های خونی موثر است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی تأکیدات فراوانی داشته‌اند، افزود: در این راستا درصدد هستیم تا در این زمینه در دانشگاه‌ها کار شود و در حال حاضر معاونت فرهنگی اقدامات لازم را در این رابطه انجام می‌دهد.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری خطاب به جهاد دانشگاهی فرموده‌اند که شما وظیفه‌تان پختگی قشر جوان در دانشگاه‌ها است و باید فعالیت‌های فرهنگی انجام دهید و این امر باید با همکاری حوزه‌های دینی و علمی انجام شود، گفت: انجام فعالیت‌های قرآنی و تاسیس دانشگاه علوم انسانی در تهران از جمله اقداماتی بوده که در حوزه فرهنگ انجام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بنا به دلایلی جهاد دانشگاهی از دانشگاه‌ها بیرون رفت اما طی سال‌های اخیر به خصوص طی دولت نهم و دهم دوباره به دانشگاه‌ها بازگشت، تاکید کرد: هرچه تعاملات بین مسوولان و روسای دانشگاه‌ها بیشتر باشد موفقیت بیشتر خواهد بود و از سوی دیگر جهاد دانشگاهی بستر مناسبی برای تمامی دانشگاه‌ها است.

نظر شما