در گفت‌و گو با برنا عنوان شد

مناطق شکارگاه آزاد خراسان شمالی آماده واگذاری به بخش خصوصی

۱۳۹۱/۰۸/۲۸ - ۱۷:۳۹:۰۴
کد خبر: ۱۰۶۹۰۳
مناطق شکارگاه آزاد خراسان شمالی آماده واگذاری به بخش خصوصی
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: بیش از 10 منطقه شکارگاه آزاد خراسان شمالی به منظور بهره برداری از فرصت های سرمایه گذاری آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

حسین آبسالان در گفت‌وگو با خبرنگار برنا از خراسان شمالی با تشریح تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی در اکوسیستم استان، اظهار داشت: از سال 52 تا کنون هفت درصد از مساحت زیستگاه‌های طبیعی استان در قالب مناطق حفاظت شده با عنوان پارک‌های ملی، تحت مدیریت این نهاد قرار گرفته‌اند و حفاظت می‌شوند.
 
وی تصریح کرد: سایر مناطق زیستگاه‌های طبیعی استان نیز با عنوان مناطق شکارگاه آزاد محسوب می‌شوند که از تنوع گونه‌های حیات وحش از جمله قوچ، میش، کل، بز و انواع پرندگان همچنین تنوع گونه‌های گیاهی بهره مند هستند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در این مناطق شکارگاه‌های آزاد استان آثار تاریخی و تفرجگاهی منحصر به فردی نیز وجود دارد که سرمایه گذاران بخش خصوصی می‌توانند با ‌اخذ مجوز از این اداره کل در زمینه تکثیر گونه‌های حیات وحش همچنین ایجاد مکان‌های تفریحی در این مناطق برای جذب گردشگران، فرصت‌های بهره برداری و اشتغالزایی فراهم کنند.

آبسالان اذعان کرد: از سال گذشته تا کنون دو مجوز برای تکثیر دو گونه حیات وحش قوچ و میش در منطقه گرمه و جاجرم به متقاضیان اعطا شده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر نیز بیش از 10 منطقه در استان به عنوان مناطق شکارگاه آزاد از جمله در مناطق خرق و بزداغی آماده واگذاری به بخش خصوصی هستند که سرمایه گذاران با اعلام تقاضا به این اداره کل و اخذ مجوز می‌توانند نسبت به احداث اماکن تفریحی و اقامتی برای جذب گردشگران همچنین تکثیر گونه‌های جانوری اقدام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز