معاون بهزیستی خراسان شمالی مطرح کرد

کاهش سن زنان آسیب دیده اجتماعی در خراسان شمالی

۱۳۹۱/۰۸/۲۹ - ۱۶:۴۷:۳۸
کد خبر: ۱۰۷۰۲۳
کاهش سن زنان آسیب دیده اجتماعی در خراسان شمالی
معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان شمالی گفت: سن زنان آسیب دیده اجتماعی در استان کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، همایون غلامی اظهار داشت: میانگین سن زنان آسیب دیده اجتماعی در تنها مرکز بازپروری زنان استان در سال 89 از 18 تا 23 سال به ثبت رسیده، این در حالی است که این رقم طی سال 90 به 17 تا 22 سال کاهش یافته است.
 
وی با اشاره به محاسبه و سنجش میانگین سن زنان آسیب دیده هر پنج سال یک‌بار گفت: طی هفت ماه امسال زنان پذیرش شده در مرکز بازپروری استان که بیشتر آنان از حاشیه‌نشینان شهر هستند، بین 14 تا 22 سال سن داشت.

این مسوول کاهش تعداد پذیرش شدگان زنان آسیب دیده در استان در مقایسه با سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و افزود: هم‌اکنون 17 زن آسیب دیده اجتماعی در مرکز مذکور از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند در حالی که این رقم در سال گذشته 30 نفر بوده است.

غلامی مهم‌ترین علت پایین آمدن سن آسیب‌دیدگی اجتماعی زنان و دختران را کاهش سن بلوغ عنوان کرد و اظهار داشت: دسترسی آسان به ماهواره و تجهیزات رسانه‌ای، عدم آگاهی خانواده‌ها و کمرنگ‌تر شدن کنترل‌های مناسب فرزندان توسط والدین از دیگر عوامل بروز مشکلات اجتماعی است.

وی درباره نحوه شناسایی و پذیرش زنان آسیب دیده در مرکز بازتوانی بهزیستی گفت: نود درصد این افراد توسط نیروی انتظامی و با حکم دادگاه و مابقی به صورت خود معرف و با حکم دادگاه در این مرکز پذیرش می‌شوند که قریب به اتفاق آنان از افسردگی شدید و اضطراب رنج می‌برند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان افزود: پذیرش شدگان تا شش ماه در این مرکز نگهداری خواهند شد و از خدمات بهزیستی نظیر مشاوره، آموزش و مهارت‌های مختلف بهره‌مند می‌شوند. وی امتناع خانواده‌ها و بی میلی جامعه از پذیرش مجدد آنان را مهم‌ترین مشکل دختران و زنان آسیب دیده عنوان کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز