معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی:

طرح هادی در ۶۷ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی اجرا می‌شود

۱۳۹۱/۰۸/۲۹ - ۱۷:۱۱:۰۶
کد خبر: ۱۰۷۰۲۷
طرح هادی در ۶۷ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان شمالی اجرا می‌شود
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: این نهاد در سال جاری اجرای طرح هادی روستایی را در 67 روستاهای بالای 20 خانوار در دستور کار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، علی اکبر صابری معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی اظهار داشت: این استان بر اساس سرشماری سال 1390 دارای 835 روستا است که از این تعداد 718 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، برای ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تامین عادلانه امکانات، هدایت وضعیت فیزیکی روستاها و ایجاد تسهیلات لازم به منظور بهبود مسکن روستائیان، برنامه عمرانی را در قالب طرح هادی در دستور کار خود قرار داده است.

صابری عنوان کرد: این نهاد تا کنون از مجموع 718 روستای استان، طرح هادی 211 روستا را اجرایی کرده است.
 
وی در ادامه افزود: در سال جاری طرح هادی 54 روستای بالای 20 خانوار در حال نقشه‌برداری و تهیه طرح و در 5 روستای بالای 20 خانوار نیز در حال بازنگری است.

صابری گفت: طرح سازماندهی کالبدی سکونتگاه‌های روستائی بخش مرکزی شهرستان شیروان نیز در دست تهیه است .
 
وی همچنین بیان داشت: طرح هادی 67 روستای بالای 20 خانوار خراسان شمالی شامل طرح هادی 55 روستا که از سال گذشته به صورت نیمه تمام باقی مانده و طرح هادی 12 روستا مربوط به سال جاری، در دست اجرا است.

صابری تصریح کرد: برای اجرای طرح هادی در 520 روستای بالا 20 خانوار استان، اعتباری بالغ بر 63 میلیارد و 776 میلیون ریال اختصاص یافته است.

نظر شما