مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی:

افزایش ۳۷ درصدی متوفیان حوادث رانندگی در خراسان شمالی

۱۳۹۱/۰۹/۰۱ - ۱۸:۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۰۷۲۵۶
افزایش ۳۷ درصدی متوفیان حوادث رانندگی در خراسان شمالی
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی از افزایش 37 درصدی شمار متوفیان حوادث رانندگی در محورهای روستایی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی سعید سبحانی اظهار داشت: 55 نفر طی نیمه نخست امسال بر اثر حوادث رانندگی در محورهای روستایی استان جان باخته‌اند.

وی تصریح کرد: افزایش متوفیان حوادث رانندگی در محورهای روستایی استان در حالی اتفاق افتاده که تردد در این محورها افزایش چندانی نداشته است.

سبحانی افزود: مهم‌ترین عامل بروز حوادث رانندگی، عامل انسانی است که به میزان 70 درصد سهم دارد و این امر به این معنی است که قوانین راهنمایی و رانندگی به درستی میان مردم رعایت نمی‌شود.

وی یادآور شد: جاده و خودرو نیز هر کدام 15 درصد در بروز تصادفات نقش دارند یعنی اگر رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تصادفات به میزان 70 درصد کاهش می‌یابد.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان خراسان شمالی بیان داشت: با وجود اینکه هم‌اکنون آسفالت راه‌های روستایی، تا حدی تردد در محورها را آسان کرده اما هنوز قوس و پیچ‌های راه‌های روستایی اصلاح نشده است، لذا رانندگانی که در تردد این محورها سرعت مطمئنه را رعایت نمی‌کنند دچار حادثه می‌شوند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی شمار متوفیان در محورهای برون شهری استان در نیمه نخست امسال را با 7/10 درصد افزایش، اعلام کرد.

نظر شما