مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اعلام کرد

سازش ۵۵ درصدی شكایت كارگری در شوراهای سازش خراسان شمالی

۱۳۹۱/۰۹/۱۳ - ۱۸:۵۷:۵۷
کد خبر: ۱۰۸۰۳۶
سازش ۵۵ درصدی شكایت كارگری در شوراهای سازش خراسان شمالی
اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از سازش 55 درصدی شكایت كارگران در شوراهای سازش استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، حسین پور اظهار داشت: شوراهای سازش استان در ادارات تعاون، كار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها، كارگاه‌ها و انجمن‌های صنفی كارگری و كارفرمایی استان مستقر هستند.

وی گفت: با توجه به استراتژی‌های تعیین شده در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و تاكید بر حل و فصل سازشی اختلافات كارگران و كارفرمایان، این اداره كل با به كارگیری راهكارهای متعدد قانونی از جمله برخورداری از واحد مشاوره قوی و فعال در ادارات تابعه، طراحی فرم مشاوره حضوری و انجام پیگیری های مستمر توسط كارشناسان، توانسته است بخش زیادی از شكایات واصله را به طرق غیر رسمی و به دور از تشریفات قانونی حل و فصل کند.
 
حسین پور عنوان کرد: در این راستا كنترل و جلوگیری از رشد بی رویه پرونده‌ها در رسیدگی‌های انجام شده طی هشت ماهه نخست سال جاری 55 درصد از شكایات در هیات‌های تشخیص این اداره كل به صورت سازشی حل و فصل شده است.
 
وی با بیان این كه طرح دعوی در شوراهای سازش در این استان به طور میانگین چهار روز به طول می‌انجامد، افزود: رسیدگی به شكایات بدون تشریفات رسیدگی، اختیاری بودن طرح دعوی و تسریع در رسیدگی از جمله امتیازات شورای سازش استان هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز