استاندار خراسان شمالی:

سرمایه گذاران واقعی بخش خصوصی در خراسان شمالی حمایت می شوند

۱۳۹۱/۱۰/۲۶ - ۲۰:۱۹:۰۲
کد خبر: ۱۱۱۴۲۹
سرمایه گذاران واقعی بخش خصوصی در خراسان شمالی حمایت می شوند
استاندار خراسان شمالی گفت: از سرمایه گذاران واقعی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این استان حمایت خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، استاندار خراسان شمالی در سومین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان خراسان شمالی در نمایشگاه بین المللی تهران در جمع 200 سرمایه گذار بخش خصوصی، اظهار داشت: استان خراسان شمالی پتانسیل ها و توانمندی‌های خوبی در بخش کشاورزی، گردشگری و صنعتی برای سرمایه گذاری دارد.
 
وی بیان داشت: این استان دارای امکانات زیرساختی مناسبی در زمینه جلب و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی است و مدیریت ارشد استان نیز از سرمایه گذاران واقعی حمایت خواهد کرد.

رییس کارگروه صادرات خراسان شمالی تصریح کرد: ما امکانات خوبی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای سرمایه گذاری داریم که بین المللی شدن فرودگاه بجنورد و پیگیری برای افزایش تعداد پروازها از کارکردهای مهمی در راستای افزایش سرمایه گذاری است.
 
احمدی بیغش افزود: علاوه بر آن با حمایت دولت دهم طرح راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان در دستور کار قرار گرفته و فاز اول این طرح به مسافت 270 کیلومتر از بجنورد به سمت مشهد در دست اجرا قرار گرفته است.
 
استاندار خراسان شمالی همچنین گفت: این طرح مهم زیرساختی خراسان شمالی در کمتر از سه سال آینده به بهره برداری می‌رسد و این استان با کمترین زمان به بازار 20 میلیون نفری مشهد دست خواهد یافت.
 
احمدی بیغش افزود: اجرایی شدن طرح چهار خطه بجنورد- جنگل گلستان در دولت دهم و قرارگیری این طرح در زمره طرح مهر ماندگار که تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری می‌رسد از دیگر زیرساخت‌های مهم برای سرمایه گذاری است.
 
وی خاطر نشان کرد: با سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مصوبات هیات دولت در راستای این سفر که تصویب اعتبار 20 هزار میلیارد ریالی در قالب تسهیلات بانکی از مهمترین بخش مالی این مصوبه است، با تسهیل شرایط در اختیار سرمایه گذاران واقعی برای اجرای طرح‍ها و پروژه‌های زیرساختی قرار می‌گیرد خواهد گرفت.

احمدی بیغش افزود: همچنین از محل مصوبات سفر سوم هیات دولت به خراسان شمالی راه آهن اسفراین- جوین نیز در دست ساخت قرار دارد که با تکمیل این پروژه در دولت دهم این استان به شبکه ریلی سراسری کشور متصل می‌شود.

نظر شما