در گفت و گو با برنا اعلام شد

رشد ۷ درصدی مصالحه در پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره کلانتری‌های خراسان شمالی

۱۳۹۲/۰۶/۰۶ - ۱۶:۵۵:۲۶
کد خبر: ۱۳۷۲۱۹
رشد ۷ درصدی مصالحه در پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره کلانتری‌های خراسان شمالی
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خراسان شمالی از رشد 7 درصدی مصالحه در پرنده های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری های استان در 5 ماه نخست سال جاری خبرداد.

سرهنگ علی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار برنا از خراسان شمالی، اظهار داشت: فعالیت دایره مشاوره و مدکاری اجتماعی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی در کلانتری های استان به منظور ارائه خدمات مشاوره و مددکاری به متقلاضیان از سال 83 آغاز شد.

به گفته وی، تحکیم بنیان خانوده، پیشگیری از گسستگی خانوده ها، شناسایی آسیب ها و معضلات اجتماعی و پیشگیری از تدوام آن، همچنین تلاش در راستای مصالحه در پرونده ها و کاهش حجم پرونده های قضایی و ارجاع آن به دادگستری ها از مهمترین اهدافی است که با تشکیل این دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی پیگیری می شود.

وی همچنین با بیان اینکه این خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی در زمینه های مشاوره های خانوادگی، فردی، ازدواج، حقوقی، مشاوره انتظامی، نظام وظیفه و ... به صورت رایگان به افراد ارائه می شود، عنوان کرد: ارائه این خدمات توسط معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مکمل ارائه خدمات مشاوره و مددکاری اجتماعی نهادهای بهزیستی، دادگستری و بخش خصوصی است.

این مسئول در ادامه با اعلام اینکه طی 5 ماه نخست سال جاری 414 پرونده به دوایر مشاوره این نهاد در کلانتری های استان ارجاع شد، گفت: با ارائه خدمات مشاوره ای و مددکاری به آنان 310 پرونده به مصالحه ختم شدند و به دادگستری ارسال نشدند.

وی خاطر همچنین نشان کرد: طی پنج ماه نخست سال 91 نیز 396 پرونده به این دوایر ارجاع شد که از این تعداد 270 پرونده به مصالحه ختم شدند.

وی افزود: رشد پرونده هایی که در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته به مصالحه ختم شدند تا کنون 7 درصد رشد یافته اند.

در عین حال، سرهنگ اسلامی عدم آگاهی افراد از حقوق و تکالیف فردی و اجتماعی خود، عدم بهره مندی کافی از آموزش مهارت های زندگی، نادیده گرفتن صبر و گفتمان همچنین تغیییر سبک زندگی را از عمده دلایل بروز اختلافات خانوداگی و اجتماعی دانست و افزود: عوامل بروز اختلافات خانوداگی و اجتماعی در این پرونده ها بعد از بررسی آنها کسب شد.

با این وجود، وی تصریح کرد: معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان حوزه ای به عنوان اداره برآورد اجتماعی را در این معاونت تشکیل داده است تا بر روی این پرونده های ارجاعی تحقیق، مطالعه و بررسی صورت گیرد.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان همچنین گفت: در همین راستا، این معاونت میزگرد، اتاق های فکری با حضور اساتید درون سازمان و دانشگاهی، کارشناسان، روانشناسان و روانپزشکان را برگزار می کند تا با ارزیابی پروندها، پیشنهادات جمع آوری و به نهاد مرکزی اعلام شوند.

/سمانه قهرمانی/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز