معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان شمالی:

اجرای مصوبه ارتقای سطوح اداری خراسان شمالی هنوز محقق نشده است

۱۳۹۲/۰۸/۲۷ - ۱۶:۴۷:۵۸
کد خبر: ۱۴۸۶۵۹
اجرای مصوبه ارتقای سطوح اداری خراسان شمالی هنوز محقق نشده است
نژاد حسین گفت: ارتقای سطوح اداری خراسان شمالی به سطح استان‌های همتراز خود مصوبه هیات دولت در سال 85 بود که تا کنون اجرای آن برای استان محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار برنا از خراسان شمالی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان شمالی با بیان این مطلب اظهار داشت: برای اجرا و تحقق این مصوبه بارها این موضوع از سوی استان پیگیری شد، این در حالی است که تا کنون این مهم تحقق نیافته است.

محمد حسین نژاد حسین با تصریح بر این مطلب که در حال حاضر ساختار سازمانی استان بسیار کوچک است، خاطر نشان کرد: ادارات کل استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با 45 نیرو مدیریت می شود در حالیکه این اداره کل در خراسان جنوبی با دو برابر این نیروی یاد شده در حال مدیریت است.

وی در ادامه با بیان اینکه جذب نیرو در سطح ادارات باید بر اساس عدالت و تعداد جمعیت استان باشد، یادآور شد: با توجه به شرایط یاد شده و پس های ایجاد نشده، مدیران اجرایی استان مجبور شده اند بیش از 10 درصد از ظرفیت قانونی پیش بینی شده، نیروی قراردادی به‌کار گیرند.

وی با تاکید بر این نکته که در حال حاضر خراسان شمالی با حجم بسیار زیادی از نیروهای قراردادی روبه‌رو است، افزود: فرمانداری بجنورد مجبور شده است وظایف خود را با بکارگیری نیروهای قرارداد معین اجرایی کند.

این مسئول همچنین یادآور شد: منطقه راز و جرگلان در اسفند ماه سال 91 به شهرستان ارتقا یافت، این در حالی است که تا کنون فقط بخشداری و فرمانداری این شهرستان دارای پست سازمانی هستند.

وی افزود: بخشنامه های اخیری که ابلاغ شد نیز انجام استخدام های جدید برای این شهرستان و سایر ادارات در سایر شهرستان های خراسان شمالی را با مشکل روبه‌رو کرده است.

نژاد حسین در خاتمه بیان داشت: ضرورت دارد دیوان عدالت اداری و معاونت نیروی انسانی کشور برای حل این مشکل ورود پیدا کنند تا مشکل پست های خالی خراسان شمالی هر چه زودتر مرتفع شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز