همزمان با فصل تابستان و افزایش مصرف آب؛

کتاب بهینه سازی مصرف آب بین شهروندان خراسان شمالی توزیع شد

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۲:۴۲:۱۶
کد خبر: ۲۰۱۰۸۲
کتاب بهینه سازی مصرف آب بین شهروندان خراسان شمالی توزیع شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: دو هزار نسخه کتاب با عنوان بهینه سازی مصرف آب در استان توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی در روز شنبه، سیدابراهیم علوی در این باره گفت: با افزایش دمای هوا و کاهش باران و همچنین کاهش ذخایر آبی این کتاب به منظور جلوگیری از هدررفت آب و اصلاح الگوی مصرف آب در بین شهروندان توزیع شد.

وی افزود: این کتاب تالیف صادق یونسلواز کارکنان این شرکت است که با هدف آگاهی بخشی و آموزش همگانی در بهینه سازی مصرف آب با حمایت شرکت چاپ و توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت مصرف صحیح آب باید جدی گرفته شود افزود: در چند سال اخیر کاهش بارندگی و افت شدید منابع آبی وضعیت استان در آستانه بحران قرار گرفته که می باسیت علاوه بر همکاری مردم،مصرف آب مدیریت شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی اظهار کرد: پرداختن به مدیریت مصرف آب و بهینه سازی به عنوان یک اصل محوری و مکمل در مدیریت تامین آب از اهم رویکردهای این شرکت برای مقابله با بحران کم آبی است.

علوی افزود: تشویق مردم به اصلاح تاسیسات منازل با بهره گیری از افراد متخصص و نهادینه کردن ساز و کار قانونی آن، ترویج فرهنگ صرفه جویی و مصرف بهینه آب و استفاده از ابزارهای کاهنده مصرف از موارد مدیریت صحیح مصرف در جامعه است.

وی در مورد میزان مصرف آب در این استان نیز گفت: به طور میانگین هر شهروند در خراسان شمالی 270 – 260 لیتر مصرف آب در شبانه روز دارد در حالی که استاندارد جهانی آن 75 لیتر در شبانه روز است

وی گفت: تولید آب برای مصرف مشترکان شهری این استان از طریق 100 حلقه چاه و سدهای بیدوازاسفراین و شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان انجام می شود.

بر اساس آمار شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی، در استان خراسان شمالی 160 هزار مشترک آب در 18 نقطه از 22 نقطه شهری زیر پوشش خدمات این شرکت قرار دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز