مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی خبر داد:

ثبت ۶۶ وقف جدید از ابتدای سال در خراسان شمالی

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۸:۰۲:۵۷
کد خبر: ۲۲۵۷۱۲
ثبت ۶۶ وقف جدید از ابتدای سال در خراسان شمالی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی از ثبت 66 وقف جدید از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: این وقف ها با نیات متعدد در سطح استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از ثبت 66 وقف جدید در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.


حجت الاسلام سیف الله سهرابی اظهارداشت: از این تعداد 18 وقف در اسفراین، 11 وقف در فاروج، هفت وقف در گرمه و جاجرم، شش وقف در شیروان و در شهرستان های بجنورد و مانه و سملقان به تفکیک 12 وقف به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، ارزش این موقوفه ها را یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد.وی با بیان اینکه از 66 وقف جدید 54 وقف در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده است، اعلام کرد: در حال حاضر چهار هزار و 660 موقوفه و 9 هزار و 190 رقبه در استان وجود دارد.

حجت الاسلام سهرابی، نیات واقفین موقوفات را بیشتر در راستای عزاداری امام حسین(علیه السلام)، مصارف قرآنی، ساخت و توسعه حوزه های علمیه، روضه حضرت زهرا(سلام الله علیها) و هزینه های جاری مساجد و ... بیان کرد.
نظر شما