دلپسند:

ترویج و تقویت معروف ها، منکرات را کمرنگ می کند

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ - ۱۵:۰۶:۰۷
کد خبر: ۲۳۳۴۰۷
ترویج و تقویت معروف ها، منکرات را کمرنگ می کند
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان شمالی گفت: با ترویج و تقویت معروف ها در سطح جامعه است که منکرات نیز از سطح جامعه کمرنگ می شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از خراسان شمالی، محمود دلپسند در جلسه شورای اداری استان با بیان این مطلب اظهار داشت: صداقت در گفتار، رفتار و عمل، توجه به عفاف و حجاب، اقامه نماز، تعاملات محترمانه و تامین معیشت و امنیت مردم از مهمترین معروف هایی هستند که با ترویج و تقویت آنها به طور قطع منکرات در سطح جامعه نیز کمرنگ خواهند شد.


وی تصریح کرد: در این راستا، عموم مردم باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشند همچنین شورای امر به معروف و نهی از منکر نیز در سطح ادارات باید فعالتر عمل کنند.

علاوه بر این، وی بر ضرورت احداث نمازخانه به عنوان یک بسته فرهنگی در سطح مراکز اقامتی، تفریحی و ورزشی استان نیز تاکید کرد و افزود: متولیان این مراکز باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

افزون بر این، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان شمالی در ادامه بر ارائه به موقع آمار از سوی نهادهای اجرایی به استانداری نیز تاکید کرد و گفت: استانداری برای برنامه ریزی های آینده استان نیاز به دریافت به موقع آمار و اطلاعات دارد که نهادهای اجرایی باید به موضوع دقت نظر داشته باشند.

دلپسند همچنین به اعتبارات ملی سال مالی جاری اشاره کرد و افزود: دستگاه های اجرایی استان از جذب سهم استان در سال مالی جاری از محل اعتبارات ملی غافل نشوند و تمام تلاش خود را برای جذب این اعتبارات به کار بندند.

علاوه بر این، وی افزود: در حال حاضر ابلاغ انجام استخدام در دستگاه های اجرایی به وزارتخانه ها در حال اجرا است که دستگاه ها باید نسبت به جذب این سهم فعالانه پیگیر باشند.

در ادامه، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در این جلسه نیز بیان داشت: پرداختن به احیای امر به معروف و نهی از منکر فرا زمانی است و در هر زمان و مکان این فریضه پا بر جا است.

 سردار حسینعلی یوسفعلی زاده در ادامه عنوان کرد: انجام امر به معروف و نهی از منکر یک وظیف شرعی و انقلابی است که باید به نحو شایسته ای به آن عمل شود.

وی همچنین تصریح کرد: در جامعه ای که به موضوع امر به معروف و نهی از منکر توجه شود، تمامی فرائض دینی نیز تحکیم و تقویت می شوند.

وی تاکید کرد: در همین راستا باید فکر، روح و اقدامات ما اسلامی باشد و دائم مراقب عملکرد خود باشیم.سردار یوسفعلی زاده همچنین خواستار فعال شدن شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات شد و بر ضرورت توجه به اقامه نماز در سطح ادارات نیز تاکید کرد.

علاوه بر این، رئیس ستاد اقامه نماز استان نیز در این جلسه عنوان کرد: دستگاه ها دعوت عملی به اقامه نماز به ویژه اقامه به موقع آن را مد نظر داشته باشند و زمان جلسات اداری خود را به گونه ای تنظیم کنند تا با وقت نماز تداخل نیابد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی فر همچنین خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرایی استان با نصب تراکت، موضوع توجه به اقامه نماز اول وقت را در ادارات را به ارباب رجوع ها یادآور شوند تا آنان از تعطیلی اداره در وقت نماز گلایه ای نداشته باشند.

افزون بر این، وی فقدان نماز خانه در پارک ها، پاساژها، باغ تالار ها، فضاهای عمومی همچنین ورزشگاه ها را یک ضعف دانست و از این موضوع انتقاد کرد.
نظر شما