رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی؛

کارخانه چغندر قند شیروان را دوباره فعال خواهیم کرد

۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۹:۵۷:۲۴
کد خبر: ۲۳۸۵۹۸
کارخانه چغندر قند شیروان را دوباره فعال خواهیم کرد
یوسفی گفت: کارخانه چغندر قند شیروان را با افزایش زیر کشت چغندر قند از رکود خارج، دوباره فعال خواهیم کرد و دود کارخانه چغندر قند شیروان را درمی آوریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در جریان بازدید از کارخانه قند شیروان اظهار کرد: مشکلات اقلیمی و کمبود شدید آب و خشکسالی و عدم بارندگی در طی ده سال گذشته باعث کاهش کشت چغندر شده و زارعین نتوانستند برنامه ریزی لازم داشته باشند و در این حوزه سرمایه گذاری نمایند که موجب آسیب جدی به کارخانه چغندر قند استان شده است.


عبدالله یوسفی تصریح کرد: طی سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی و برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با افزایش بهره وری آب و تغییر تاریخ کشت چغندر قند از بهار به پاییز و زمستان و انجام کارهای تحقیقی و برگزاری نشست‌های مختلف در کارخانجات قند با حضور کشاورزان و بهره برداران به طور حتم منجر به فعالیت دوباره کارخانه می‌شود.

یوسفی گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای کشت پاییزه چغندر قند و حمایت از این کشت در حوزه مکانیزاسیون، تسهیلات و تأمین بذر مورد نیاز بسیار جدی است و سازمان نیز این مهم را در دستور کار خود دارد که این حرکت می‌تواند منجر به تغییر کشت و الگوی کشت چغندر در منطقه شود.

وی افزود: از این رو امیدواریم این پشتکار و پیگیری و تلاش همه عزیزان استمرار داشته باشد تا بتوانیم در سال‌های آینده موجبات احیای این کشت را در سطح استان خراسان شمالی و استان‌های همجوار داشته باشیم.

طی بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی و معاونین و کارشناسان حوزه معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان طی چند ساعت از کارخانه چغندر قند شیروان، در جریان ظرفیت‌ها و فعالیت‌های این واحد تولیدی صنعتی قرار گرفت.

همچنین در این بازدید مسئولان کارخانه قند شیروان به بررسی و بیان مسائل و مشکلات و چالش‌ها و توانمندی‌های کارخانه پرداختند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز