مدیرعامل اتحادیه دامداران و دامپروران استان:

دامداران خراسان‌شمالی خواستار حمایت جدی مسوولان هستند

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۸:۲۰:۰۸
کد خبر: ۶۲۷۸۳
دامداران خراسان‌شمالی خواستار حمایت جدی مسوولان هستند
مسوولان استانی، دامداران خراسان‌شمالی را دریابند که تداوم تولیدات دامداران به حمایت های جدی آنان نیازمند است.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، مدیر عامل اتحادیه دامداران و دامپروران خراسان شمالی اظهار داشت: مسوولان استانی، دامداران استان را دریابند که تداوم تولیدات دامداران به حمایت های جدی آنان نیازمند است.

حسینعلی حصاری در این باره اظهار داشت: از ابتدای تیرماه تاکنون مجریان توزیع شیر خانوار استان، شیر یارانه ای و آزاد را به‌صورت مخلوط و با عنوان شیر آزاد در پاکت های بسته بندی و با قیمت 500 تومان توزیع کرده اند.

به گفته وی قبل از تیرماه بیش از 40 تن شیر یارانه ای در استان توزیع شد، این در حالی است که از ابتدای تیرماه تاکنون ، 20 تن شیر یارانه ای با قیمت پاکتی «500» تومان توزیع شده است.
 
وی یادآور شد: روزانه 15 الی 20گاو شیری مولد به عنوان گاو گوشتی در کشتارگاه، کشتار می شوند.

این مسوول در ادامه با تصریح بر این مطلب که طی سال های اخیر، سرمایه گذاری و تأمین زیرساخت های صنعت دامداری و دامپروری استان به جایگاه مطلوبی رسیده و از وضعیت سنتی خارج شده است، خواستار حمایت مسوولان استانی از تولیدات دامداران شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین اخبار، می بایست وزارت کشور دستورالعمل تشکیل جلسه کمیته شیر در استان ها را به استانداری ابلاغ کند، تا استانداری ها قیمت شیر را بر مبنای قیمت استانی نرخ گذاری و یارانه شیر به دامداران پرداخت شود و در حال حاضر منتظر ابلاغ این دستورالعمل هستیم.

وی تأکید کرد: توزیع خوراک دام با نرخ یارانه ای، پرداخت تسهیلات با کارمزد عادلانه با نرخهای 17 و 21 درصد و به روزرسانی تأسیسات دامداری ها، موجب کاهش قیمت هزینه های تولید و افزایش قدرت خرید مشتریان می شود.

حصاری همچنین یادآور شد: برای حمایت هرچه بیشتر از دامداران، یارانه شیر باید به خود دامداران پرداخت و شیر با نرخ تضمینی از آنان خریداری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز