رییس كل دادگستری خراسان‌شمالی خبر داد

ارایه بیش از ۴هزار مشاوره حقوقی و قضایی در تیرماه

۱۳۹۰/۰۵/۱۲ - ۱۷:۰۲:۲۳
کد خبر: ۶۸۰۵۹
ارایه بیش از ۴هزار مشاوره حقوقی و قضایی در تیرماه
رییس کل دادگستری خراسان‌شمالی از ارایه 4هزار و 145 مورد مشاوره حقوقی و قضایی در تیرماه امسال در واحد ارشاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، رییس کل دادگستری خراسان‌شمالی از ارایه چهار هزار و 145 مورد مشاوره حقوقی و قضایی در تیرماه امسال در واحد ارشاد دادگستری کل استان خبر داد.

احمدکیخسروی درتشریح خدمات این واحد افزود: افزایش آگاهی مراجعان درباره وظایف و تشکیلات قوه قضائیه، نحوه طرح شکایت و دعاوی، چگونگی تنظیم قراردادها وتعهدات واعمال حقوقی و راهنمایی و ارشاد نسبت به چگونگی وکالت اتفاقی ازاهم اقدامات این واحد است.

کیخسروی ادامه داد: تعیین وکیل معاضدتی برای اشخاص بی بضاعت و دلالت مراجعان به رابطان سازمان ها و نهادهای مرتبط با محاکم برای تسریع دراخذ استعلامات و مکاتبات نیز ازسایر اقدامات این واحد است.

احمد کیخسروی درتشریح عملکرد تیرماه این واحدگفت: سه هزار و 547 نفر از مراجعان به صورت حضوری، 416 نفر نیز از طریق تلفن 129 از خدمات مشاوره ای این واحد استفاده کرده و 182 نفر نیز درخواست توضیح رای داشته اند.
 
وی افزود: در این مدت دادگستری بجنورد هزار و 181 مشاوره حضوری و 73 مشاوره تلفنی و دادگاه عمومی راز و جرگلان 108 مشاوره حضوری و 31 مشاوره تلفنی داشته است.

کیخسروی اظهارداشت: درمدت مشابه دادسرای بجنورد به 685 نفر از مراجعین به صورت حضوری و درباره 19 مورد نیز به صورت تلفنی ارشادات لازم را ارایه داده است.

مقام قضایی استان در ادامه خاطر نشان کرد: در دادگستری شیروان 487 مشاوره حضوری و 83 مشاوره تلفنی و در جاجرم 255 مشاوره حضوری و به 27 نفر نیز مشاوره تلفنی ارایه شده است.

کیخسروی خاطرنشان کرد: 234 مشاوره حضوری و 15 مشاوره تلفنی دردادگستری مانه و سملقان ، 398 مشاوره حضوری و 13 مشاوره تلفنی در اسفراین و 381 مشاوره حضوری و 155 مشاوره تلفنی نیز در فاروج انجام شده است.


نظر شما