همزمان با هفته فرهنگی اکو در خراسان شمالی

نشست معاونان صنایع دستی ۳۱ استان کشور در بجنورد برگزار می‌شود

۱۳۹۰/۰۶/۱۶ - ۱۸:۴۸:۵۰
کد خبر: ۷۵۲۴۹
نشست معاونان صنایع دستی ۳۱ استان کشور در بجنورد برگزار می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از برگزاری نشست معاونان صنایع دستی 31 استان کشور همزمان با برپایی هفته فرهنگی اکو در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، علی کاظمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: این نشست با هدف بررسی راه های توسعه و ترویج فعالیت های صنایع دستی برگزار می شود.
 
دبیر ستاد برگزاری نمایشگاه صنایع دستی اكو با تأکید بر اهمیت صنایع دستی در رونق اقتصاد و صادرات، برگزاری هفته فرهنگی اکو را فرصتی مناسب برای تقویت این موضوع اعلام کرد و افزود: قصد داریم با برگزاری این نشست به راهکارهای سازنده در مورد توجه قرار دادن هر بیشتر صنایع دستی تلاش کنیم.

کاظمی، رونمایی از لوح ثبت جهانی موسیقی مقامی خراسان شمالی به عنوان میراث معنوی در یونسکو را از دیگر برنامه‌های محوری تدوین شده در هفته فرهنگی اکو نام برد و اذعان داشت: این مهم که در اجلاس بین‌الدول یونسکو صورت گرفته و به ثبت رسیده؛ قرار بود در ایام نوروز رونمایی شود اما به دلیلی تقارن با تعطیلات نوروز این مهم انجام نگرفت و به این نمایشگاه موکول شد.

کاظمی همچنین، رونمایی از کتاب گردشگری خراسان شمالی به عنوان ششمین استان کشور که موفق به تدوین چنین کتابی شده است و نیز افتتاح دفتر فرعی اکو در این استان را از دیگر برنامه های محوری در این راستا اعلام کرد.

وی برگزاری مسابقات کشتی با چوخه، سوارکاری، جشنواره بادبادک ها، جشنواره غذا، کارگاه های آموزشی و همایش سرمایه گذاری و تور گردشگری را از برنامه های جنبی این نمایشگاه بین المللی در استان نام برد.

نمایشگاه صنایع دستی اكو با حضور صنعتگران داخلی و خارجی در فضایی به وسعت 600 متر مربع 20 تا 26 شهریور در محل پارک بش قارداش شهرستان بجنورد دایر می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز