معاون واحد استثنایی آموزش‌وپرورش بجنورد

پایگاه ویژه عشایر در بجنورد راه‌اندازی می‌شود

۱۳۹۰/۰۶/۲۷ - ۱۸:۵۲:۲۵
کد خبر: ۷۷۲۱۹
پایگاه ویژه عشایر در بجنورد راه‌اندازی می‌شود
معاون واحد استثنایی آموزش‌وپرورش بجنورد گفت: مجوز راه‌اندازی یك پایگاه، ویژه عشایر و مناطق كمتر توسعه‌یافته را در استان دریافت كردیم.
به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان‌شمالی، نعمتی، معاون واحد استثنایی آموزش‌وپرورش خراسان‌شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با آموزش تلفیقی گفت: برای سال تحصیلی جدید 220 دانش‌آموز تلفیقی پیش‌بینی می‌كنیم كه در این راستا مناسب‌سازی در مدارس تلفیقی در حد مناسبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به ثبت‌نام  530 دانش‌آموز استثنایی به صورت الكترونیك افزود: 80 درصد مجتمع‌های آموزشی نوبت صبح است كه مهمترین مشكل ما در شهرستان بجنورد است كه با تحویل یك فضای 8 كلاسه در دهه فجر 100 درصد آموزش در نوبت صبح انجام می‌شود.

نعمتی در ادامه خاطر نشان کرد: علاوه‌بر فضای 8 کلاسه بجنورد یک فضای 8 کلاسه در مهر ماه سال جاری در شیروان و یک فضای 3 کلاسه در سال 91 در شهرستان گرمه افتتاح می‌شود.

معاون واحد استثنای آموزش‌وپرورش درباره کلاس قرآن مدارس استثنایی تصریح کرد: کلاس‌های قرآن در مدارس استثنایی مانند مدارس عادی است.

وی در ادامه این جلسه اضافه کرد: برای دانش‌آموزان نیازمند استثنایی، لوازم تحریر رایگان حدود 30 میلیون ریال تهیه کردیم که 200 میلیون ریال اعتبار برای تجهیزات توان‌بخشی و 44 میلیون ریال برای تعمیر و با نشاط‌سازی مدارس کل استان اختصاص یافت.

نعمتی از پیگیری راه‌اندازی مدرسه قرآن در بجنورد و شیروان خبر داد و گفت: در نمایشگاه اکو غرفه‌هایی با عنوان نماینده آموزش‌وپرورش برخی از توانمندی‌های دانش‌آموزان استثنایی را به معرض نمایش گذاشتیم که استاندار با توجه به توانمندی‌های این دانش‌آموزان قول اشتغال‌زایی برای آنها را داد.

معاون واحد استثنایی آموزش‌وپرورش در پایان یادآور شد: دانش‌آموزان استثنایی  این استان 15 مقام در مسابقات فرهنگی و ورزشی در سطح کشور کسب کردند.

نظر شما