به میزبانی خراسان‌شمالی

مسابقات قرآن كریم كاركنان زندان‌های كشور برگزار می‌شود

۱۳۹۰/۰۶/۲۸ - ۱۵:۱۹:۵۸
کد خبر: ۷۷۳۴۴
مسابقات قرآن كریم كاركنان زندان‌های كشور برگزار می‌شود
چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان زن زندان‌های سطح کشور در 4 مهر ماه به میزبانی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان‌شمالی برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، محمدعلی بلوکی، مدیرکل زندان‌های استان با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن کریم در اصلاح و تربیت زندانیان خاطر نشان كرد: تعلیم و تربیت انسان‌ها امری مقدس و قابل احترام است، اما باید دانست که اصلاح و تربیت انسان‌ها امری مشکل‌تر از تعلیم و تربیت است که در این خصوص سازمان زندان‌ها برای رسیدن به اهداف متعالی خود مبنی‌بر اصلاح و تربیت زندانیان و تلاش در راه فراهم نمودن بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه همواره از قرآن و تعالیم قرآنی بهره جسته است.
 
وی انجام برنامه‌های قرآنی در زندان را یک اصل مهم دانست و گفت: ما در رسیدن به اهداف خود منبعی غنی‌تر از قرآن نداریم.

بلوکی در ادامه تصریح کرد: اگر در زندان‌ها تلاش کنیم که دوره محکومیت یک فرد از طریق آشنایی با قرآن و تعالیم اسلامی همراه شود، به هدف اصلی مجازات که اصلاح و تربیت است، نایل آمده‌ایم.

مدیرکل زندان‌های خراسان‌شمالی، قرآن را سرچشمه تمام علوم دانست و افزود: سرمایه‌گذاری در زمینه ترویج علوم قرآنی در زندان‌ها تاثیر بسیار مثبتی در اصلاح زندانیان داشته است.

وی از کارکنان زندان به عنوان معلمین عرصه اصلاح و تربیت یاد کرد و گفت: آشنایی هرچه بیشتر کارکنان زندان‌ها با تعالیم اسلامی و قرآنی توفیقات سازمانی فراوانی را به همراه خواهد داشت.

بلوکی برگزاری محافل انس با قرآن، آموزش‌های روخوانی و روانخوانی، تفسیر و ختم قرآن کریم را از مهمترین فعالیت‌های قرآنی زندان‌های استان خراسان‌شمالی عنوان نمود.

رییس ستاد برگزاری مسابقات قرآنی کارکنان زن زندان‌های کشور از برگزاری این مسابقات در رشته‌های حفظ، درک مفاهیم، تفسیر و ترتیل با حضور  90 نفر از کارکنان زن زندان‌های کشور در اوایل مهر ماه در مرکز استان خراسان‌شمالی شهرستان بجنورد خبر داد و اعلام كرد: این مسابقات به مدت یک روز برگزار خواهد شد.

وی در پایان تعداد استان‌های شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات را 23 استان اعلام نمود و تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات با حضور مسوولان کشوری سازمان زندان‌ها و مدیران ارشد قضایی و اجرایی استان در روز (دوشنبه) 4 مهر در محل سالن اجتماعات زندان مرکزی بجنورد برگزار خواهد شد.


نظر شما