بیانیه اداره‌کل امور جوانان خراسان‌رضوی

۹ دی مهر تأییدی بر باور امام راحلمان بود

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۹
۹ دی مهر تأییدی بر باور امام راحلمان بود
یوم‌الله 9 دی مهر تأییدی بر باور امام راحلمان بود که ملت خود را از امت مسلمان در صدر اسلام نیز برتر می‌دانست و بارها فرموده بود که تصمیمات خود را به پیروی از این ملت هوشیار ابلاغ و اعلام می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد مقدس، اداره کل امور جوانان خراسان رضوی به مناسبت فرارسیدن و بزرگداشت حماسه 9دی بیانیه ای صادر کرده است.

در این بیانیه آمده است:
ان الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا تتنزّل علیهم الملائکه ان لاتحافوا و لا تخرنوا...(فصلت -30)

حماسه 22 خرداد فرصتی بود تا بار دیگر نصاب مشارکت سیاسی، اجتماعی و آزادی‌های مشروع در سایه اتحاد ملت و دولت جمهوری اسلامی تبلور یابد و کارآمدی نظام مردم سالاری دینی در ایجاد وحدت و بسیج اقشار گوناگون نمایان شود.
اما مجموعه‌ای از حقد و کینه استکبار جهانی و سکوت و ضعف بصیرت و هواخواهی برخی شخصیت های فعال در عرصه سیاسی که مورد اعتماد بخشی از مردم بودند و به چالش کشیدن نتایج انتخابات و تقاضای بطلان آن، توانست این فرصت را برای زمانی هر چند کوتاه به تهدیدی تبدیل کند که موجب خوشایند دشمنان قسم خورده انقلاب شود.

اما با اشتباه راهبردی طراحان انقلاب مخملی و جسارت به عاشورای حسینی، یوم‌الله 9 دی دیگر بار به عنوان نقطه عطفی در مهار فتنه درخشید.

موج توفنده امت حزب‌الله و همیشه در صحنه، همه تدابیر عوامل داخلی و خارجی را که با نیات گوناگون در حال بحران‌آفرینی برای انقلاب اسلامی بودند، به یکباره نقش بر آب ساخت.

در این بین مشهد نیز به عنوان یکی از قطب های اساسی تأسیس و حمایت از انقلاب اسلامی سریع تر از سایر نقاط و در 8 دی ماه شاهد جنبش خودجوش تشکل ها و نهادهای فرهنگی و مردمی بود.

از دیگر نقش‌آفرینی‌های قابل توجه تشکل های مردمی می‌توان به گسترش نهضت پوسترهای عاشورایی در فضای مجازی و تولید و توزیع نرم افزار "این عمار" و بسیاری دیگر از اقدامات خودجوش دیگر اشاره کرد.

هر چند برخی از خواص نمره خوبی در همراهی ولی زمان نداشتند اما مناسب است از حضرت آیت‌الله علم الهدی و واعظ طبسی که در اتحاد و یکپارچگی آراء با ارائه تحلیل و شفاف‌سازی دیدگاه های خود نقشی ارزشمند ایفا کردند، قدردانی کنیم.

مجموعه تجارب به دست آمده از این جنگ احزاب امروز فراروی ماست تا با تحلیل و بازخوانی آنچه روی داد و تعیین مواضع شفاف و با همتی مضاعف، ضمن ترمیم نقاط آسیب‌پذیر به سوی تحقق آرمان های انقلاب اسلامی گام برداریم.

ما دلدادگان راه پیر خمین و رهروان ولی فقیه زمان حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در سالروز یوم‌الله 9 دی بر نکات ذیل تأکید می‌کنیم.

1- بر این باوریم که ایمان، اعتماد عمومی و استقامت مردمی بر محور ولایت از سویی و تدابیر حکیمانه، شجاعت و صراحت لهجه رهبری و توکل ایشان به منبع لایزال قدرت الهی دو بعد قدرت نرم ایران است که در برابر هر جنگ نرمی پیروز و در آزمون الهی سربلندمان خواهد کرد و خدشه وارد شدن به این عناصر خیانت به راه امام است.

2- معتقدیم ولی فقیه عادل، شجاع و متألّه – حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای- محور وحدت و فصل الخطاب موضوعات در جامعه اسلامی است و التزام عملی به منویات معظم له بهترین مصداق وحدت و یکپارچگی جریانات سیاسی است.

3_ انتظار داریم، قوای سه گانه به ویژه قوه قضاییه، ضمن هماهنگی و با پرهیز از هرگونه مماشات و مسالحه با عوامل برانداز و خدشه وارد کننده در امنیت ملی با قاطعیت برخورد کرده و بر عموم امت حزب‌الله است که با طرح شکواییه، مجازات محاربین را به مطالبه عمومی بدل کنند و با اجرای عدالت از تکرار چنین فتنه‌ای جلوگیری نمایند و در عین حال فریب خوردگان را مشمول عفو و رحمت نظام اسلامی قرار دهند و در این باره، عملکرد قوه قضاییه و استقلال آن مورد حمایت عمومی قرار گیرد.

4_ نخبگان و خواص و فرهیختگانی که در حوادث پر چالش سال گذشته تجربه موفقی از بصیرت خود به نمایش نگذاشتند در سالروز این رویداد و با فرو نشستن غبارهای فتنه، با اعلام مواضع خود، عقب افتادگی سیاسی‌شان را از ملت جبران کنند.
5
_ معتقدیم، راهبرد اصولی رهبر فرزانه انقلاب با عنوان جذب حداکثری و دفع حداقلی- مبنای مشارکت و حضور مؤثر اجتماعی و سیاسی احزاب و جریان های فعال کشور است و هیچ حزب، گروه یا جریانی حق ندارد یوم‌الله 9 دی را به نفع خود مصادره کند و بر جریان تعامل و مشارکت در اداره کشور در بلند مدت اخلال ایجاد نماید.

6_ اعلام می‌داریم از دولت دهم که برآمده از رأی اکثریت و حضور قاطع مردم در انتخاباتی کم‌نظیر و سالم است، حمایت می‌کنیم و پشتیبانی خود را از تصمیمات شجاعانه و مدبرانه رییس جمهور مکتبی به ویژه در موضوع حقوق هسته‌ای ملت، اعلام می‌کنیم.

7_ معتقدیم باید در اداره امور کشور از افراط و تفریط پرهیز شود و از جمله دغدغه‌های رهبر مجاهدمان در باب آزاداندیشی مد نظر تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران قرار گیرد و به ویژه در فضای رسانه‌ای کشور و با اعتماد به رسانه‌ها و مطبوعات همه جریان های فکری در خدمت نظام و در چارچوب قانون، فرصت عرضه الگوی ایرانی اسلامی با آزادی بیان و نقد منصفانه با سرعت بیشتری فراهم شود، چرا که امنیتی نگاه داشتن فضا، خود از توطئه‌های خطرناک علیه انقلاب است. بنابراین ما همزمان با آشوب طلبی و هرج و مرج و دروغ پراکنی و اتهام‌زنی از سویی و به انزوا کشاندن و به سکوت وا داشتن از سوی دیگر مخالفیم و راه اعتدال و میانه را حمایت از اصول و نقد منصفانه برنامه‌ها بر اساس اهداف مشترک می‌دانیم.

8_ معتقدیم تدبیر و شجاعت دولت خدمتگزار در پیشبرد طرح تحول اقتصادی و آغاز مرحله نهایی هدفمندی یارانه‌ها، نشانه ثبات سیاسی اقتصادی و اجتماعی کشور و اقتدار نظام اسلامی است و بی‌اثر بودن تحریم های پوشالی استکبار جهانی را عیان کرده است. این طرح باید به عنوان طرحی ملی مورد حمایت تمامی جریان ها قرار گیرد.

9_ با یادآوری مسوولیت های بین‌المللی‌مان و آرمان انقلاب جهانی مستضعفان، از تشکیل دولت وحدت ملی در کشور دوست و برادر عراق استقبال کرده و تداوم جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی در حمله مجدد به نوار غزه را محکوم می‌نماییم و بر ارایه نقش فعال تمام سازمان های بین‌المللی و کشورهای مؤثر در رفع محاصره غزه و نسل‌کشی آرام مسلمانان در قبله اول مسلمانان، تأکید می‌کنیم.

در پایان از عموم خراسانی‌های بصیر و همیشه در صحنه به ویژه جوانان خراسانی پرشور و باشعور دعوت می‌نماید تا در تجمع پرشور مردمی به مناسبت بزرگداشت اولین سالگرد حماسه مردمی 9 دی در روز پنج‌شنبه 9/10/89 ساعت 9 صبح رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی شرکت کنند تا بار دیگر ضمن تجدید بیعت با رهبر حکیم انقلابمان موجبات یأس بیش از پیش دشمنان این نظام سرافراز را فراهم آوریم.

"ادارةکل امور جوانان استان -اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس- اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان- بسیج دانش آموزی- بسیج دانشجویی -بسیج طلاب - جمعیت هلال احمر - دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر كانون های فرهنگی هنری مساجد- سازمان دانش آموزی- - سازمان تبلیغات اسلامی - موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی- معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد- نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها"

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز