رئیس سازمان میراث فرهنگی:

مراسم بزرگداشت روز ملی فردوسی برگزار خواهد شد/ ایجاد دبیرخانه دائمی بزرگداشت روز ملی فردوسی

۱۳۹۳/۰۱/۱۵ - ۱۴:۳۸:۴۱
کد خبر: ۱۷۶۴۸۰
مراسم بزرگداشت روز ملی فردوسی برگزار خواهد شد/ ایجاد دبیرخانه دائمی بزرگداشت روز ملی فردوسی
سلطانی‌فر گفت: مراسم بزرگداشت روز ملی فردوسی در 25 اردیبهشت ماه امسال با‌شکوه‌تر از هر سال دیگر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، مسعود سلطانی‌فر با بیان این مطلب در نشست هم‌اندیشی برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی فردوسی که با حضور چهره‌های فرهنگی و ادبی و تعدادی از مدیران و مسئولان استان خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شد؛ گفت: تلاش خواهیم کرد این مراسم به طرز باشکوهی برگزار شود به گونه‌ای که مراسم امسال مبنا و چهارچوب برگزاری مراسم باشکوه در سال‌های آینده باشد.

وی گفت: در همین ارتباط دبیرخانه دائمی این روز ملی در میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد و برنامه ریزی‌های مناسب برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم روز ملی فردوسی توسط این دبیرخانه انجام خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سفر قبلی خود به مشهد در 10 اسفندماه 92 اضافه کرد: در این سفر برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی برای آشنایی هرچه بیشتر افراد با فردوسی انجام شد که از جمله این برنامه‌ریزی‌ها می‌توان به راه‌اندازی پورتال پژوهشی اطلاع‌رسانی فردوسی اشاره کرد که این پورتال در حال حاضر راه‌اندازی شده است.

سلطانی‌فر همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه فعال شدن شورای احیاء توس کمک بزرگی به توس و مجموعه آرامگاه فردوسی است؛ افزود: احیاء این شورا یکی از مهمترین موضوعاتی است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آن را دنبال کرده است.

این مسئول همچنین در این نشست به مهم‌ترین برنامه‌های سازمان متبوع خود برای برگزاری مراسم روز ملی فردوسی اشاره کرد و افزود: برگزاری جایزه بزرگ بین‌المللی فردوسی، برنامه‌ریزی برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با شخصیت و آثار حکیم توس، استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای معرفی فردوسی در سایر کشورها، بهسازی و ساماندهی محور مشهد – توس، ساماندهی اطراف و محوطه جلوخان باغ آرامگاه فردوسی با همکاری شهرداری و... از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان برای بزرگداشت روز ملی فردوسی است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین از وزارت ارشاد و صدا و سیما خواست تا در معرفی و شناساندن هرچه بیشتر فردوسی به اقشار مختلف مردم در داخل و خارج کشور به سازمان میراث فرهنگی کمک کنند.

نظر شما