۷۰۰ اثر به دبیرخانه همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی ارسال شد

۱۳۹۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۰۷:۰۴
کد خبر: ۱۸۹۱۰۶
۷۰۰ اثر به دبیرخانه همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی ارسال شد
معاون آموزش و پژوهش دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد از دریافت 700 اثر توسط دبیرخانه هشتمین همایش بین المللی پژوهش‌های قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد اکبری، معاون آموزش و پژوهش دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد، ظهر امروز(29 اردیبهشت) در نشست خبری با موضوع برگزاری هشتمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با موضوع نقش اهل بیت(ع) در تمدن اسلامی، گفت: دانشگاه های علوم و معارف اسلامی چند سالی است که قبولی همایش های پژوهشی و بین المللی توام با موضوع سبک زندگی و نقش اهل بیت(ع) در تمدن اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امسال و سال گذشته در شکل گیری و رونق تمدن اسلامی فعالیت هایی داشته ایم، گفت: سال گذشته آثار رسیده به دبیرخانه این همایش 500 اثرعلمی و پژوهشی است که امسال آثار دریافتی به 700 اثر رسیده و شاهد رشد 4 درصدی بوده ایم.

حجت الاسلام اکبری گفت: از دیگر کشورها 80 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد 15 مقاله برگزیده شده است.
 
وی با بیان اینکه برگزاری 14 همایش مقدماتی در 14 دانشکده در مراکز استان ها با محورهای مختلف خواهیم داشت، بیان کرد: مقصود از برگزاری این همایش ها اینست که این تمدن اسلامی گفتمان سازی شده و این محورها در زندگی مردم به روز شده و در متن زندگی مردم قرار گیرد.

معاون آموزش و پژوهش دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد ابراز کرد: تمدن از واژه مدن یا مدینه اتخاذ شده و در لغت به کسی که شهرنشین است و آداب و خوی شهرنشینی را دارد اطلاق می شود.

وی در ادامه توضیح داد: در تمدن اسلامی باید آموزه های قرآنی و فنون آسمانی و بشری را به دنیا نشان داده و القا کنیم که متعالی ترین مکتب در هر شرایط فرهنگ و تمدن انسان ساز و هدایت بخش اسلام بوده است.

حجت الاسلام اکبری اشاره ای به سخنی از مقام معظم رهبری داشت و تاکید کرد: در تمدن اسلامی دو بعد ابزاری و سخت افزای و حقیقت و نرم افزاری وجود دارد که اصل تمدن و بخش فرهنگ را شامل می شود بخش سخت افزاری تمدن اسلامی شامل علم، اختراع، فنون، اقتدار سیاسی و تبلیغ و ابزارهای تبلیغی است و بخش نرم افزاری شامل ابیات، هنر، سبک ازدواج، سبک معاشرت و غیره است.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر هیچ آیه ای راجع به قرآن نداشته باشیم تمام تعالیم الهی سبک زندگی زیستن را برای بشر به ارمغان آورده و از جمله خصایص تمدن می توان به نورانی بودن ، هدایت گری تمدن اشاره کرد.
 
معاون آموزش و پژوهش دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد تمدن اسلامی را تمدن جهانی دانست و اظهار کرد: یکی از مهمترین خصایص در تمدن اسلامی ولایت گری است که متولیان آن وجود اهل بیت(ع) در تمدن بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز