هدف عمده اردو آموزشی-فرهنگی ماه خدا دستیابی به کلمه طیبه است

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۱:۳۷:۵۷
کد خبر: ۲۰۱۰۴۱
هدف عمده اردو آموزشی-فرهنگی ماه خدا دستیابی به کلمه طیبه است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، کلمه طیبه را همان سخن، اندیشه و اعتقاد پاک دانست و هدف عمده اردوهای آموزشی-فرهنگی ماه خدا(3) را دستیابی به کلمه طیبه معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، آیت الله محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، عصر روز گذشته (14 تیر) در آیین افتتاح اردوی فرهنگی - آموزشی ماه خدا (3) با اشاره به آیات قرآن کریم درباره کلمه طیبه، اظهار کرد: کلمه طیبه همان سخن، اندیشه و اعتقاد پاک است که مانند یک درخت مستحکم ریشه هایش در اعماق زمین فرو رفته و هر لحظه به اذن خداوند میوه ها و ثمراتش را در اختیار انسان‌ها قرار می دهد.

وی با بیان اینکه شجره خبیثه، همان اعتقادات ناپاک و آلوده است که بدون ریشه و ثبات است، تأکید کرد: اگر می خواهید در زندگی مسیری انتخاب کنید که به پایداری برسید و بتوانید جامعه خود را از ثمرات آن بهره مند کنید، باید به دنبال تمسک به درخت طیبه ای باشید که ریشه هایش در عمق جان انسانها نفوذ کرده باشد.

آیت الله رجبی هدف آموزشی برگزاری اردوی فرهنگی- آموزشی ماه خدا(3) را دستیابی به کلمه طیبه دانست و افزود: انسان در زندگی با هزاران گزینه مواجه می‌شود و باید برای انتخاب بهترین گزینه، معیار وشاخصی داشته باشد تا بتواند عقلانی ترین گزینه را انتخاب کند.

وی یکی از وظایف انسان ها را انتخاب آگاهانه و با معیار عقل دانست و اذعان کرد: مباحثی که شاخص های عقل پسند و مورد اعتماد عقل را ارائه می کند، تحت عنوان فلسفه اخلاق ارائه می شود.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نظام حقوقی کامل و جامع را از الزامات جامعه منظم دانست و افزود: برای نظارت بر اجرای این نظام حقوقی، دستگاه سیاسی و حکومتی نیاز است و شاخص های نظام سیاسی برتر در مباحث فلسفه سیاست اسلامی ارائه می شود.

وی تأکید کرد: لازمه دستیابی به بهترین گزینه ها در سه نظام ارزشی اخلاقی، حقوقی و سیاسی، شناخت انسان است و خداوند با شناختی همه جانبه از انسان، با ارائه برنامه هایی معین ودقیق راه سعادت را به انسان ها نشان داده است. قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه غربی ها با تمسک به اصل نسبیت به شکاکیت و پوچ گرایی رسیده اند، اذعان کرد: ما می توانیم حقایق جهان را با مبانی مستحکم و دقیق دین بشناسیم و از نسبیت گرایی و شکاکیت برحذر بمانیم.

نظر شما