مدیر کل فرهنگی بنیاد ملی نخبگان:

نقاط عطف در دوران‌های مختلف تاریخی توسط نخبگان رقم خورده است

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۱:۴۱:۲۷
کد خبر: ۲۰۱۰۴۲
نقاط عطف در دوران‌های مختلف تاریخی توسط نخبگان رقم خورده است
ابوالفضل نوروزی گفت: نقاط عطف در دوران‌های مختلف تاریخی توسط نخبگان رقم خورده و نخبگان امروز ایران نباید این نقش مهم خود را فراموش کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، ابوالفضل نوروزی، مدیر کل فرهنگی بنیاد ملی نخبگان، عصر روز گذشته (14 تیر) در آیین افتتاح اردوی فرهنگی - آموزشی ماه خدا (3)، بهره گیری از فرصت ها برای هم اندیشی، تفکر و کارگاه های جمعی را بسیار با اهمیت دانست و اظهار کرد: دغدغه مقام معظم رهبری توانمند سازی نخبگان در بحث نخبگی است که تحقق این هدف، مسیری طولانی مدت را می طلبد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی فتح الفتوح نظام اسلامی که همان نخبه پروری است، افزود: تحقق اهداف و آرمان های نظام اسلامی مستلزم حفظ احساس نخبگی، احساس هویت مسئولانه و متعهد به جامعه و آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
نوروزی با تأکید بر اهمیت توانمند سازی علمی نخبگان، گفت: تلاش داریم مجموعه ای از فعالیت های مستمر و پیاپی را جهت خوشه سازی تخصصی نخبگان در محیط دانشگاهی طراحی کنیم.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد نخبگان در استان تهران متمرکز شده اند، افزود: اتفاقاتی که در تاریخ به عنوان نقاط عطف اتفاقات بزرگ تاریخی شمرده می شوند، توسط نخبگان ایجاد شده اند و نخبگان در دوران حاضر نباید این نقش مهم خود را در جمهوری اسلامی ایران فراموش کنند.
 
مدیر کل فرهنگی بنیاد ملی نخبگان، احساس مسئولیت و احساس ارتباط با خدا را احساسی قلبی دانست که در تأثیر گذاری اجتماعی ظهور و بروز می کند و ابراز کرد: این اردو و گردهمایی فرصت مغتنمی برای تأمل و بازنگری درباره شخصیت حقیقی نخبه و بازنگری تعریف نخبه در جامعه امروز است.

وی با دعوت از نخبگان به ارائه پیشنهادات و برنامه های راهبردی، از نخبگان خواست تا در حوزه فرهنگ و دین سوالات خود را به صراحت مطرح کنند و ادامه داد: با توجه به آسیب شناسی فضای تدریس در جامعه امروز ایران، نخبگان نباید خود را محدود کلیشه‌ها کنند و باید در تعاملی مناسب با اساتید شبهه ها و اشکالات دینی خود را برطرف کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز